طلایی گفت:به دنبال گسترش کاشت گیاهان دارویی در استان قم هستیم و هم اکنون شاهد کاشت ۹ گیاه دارویی متفاوت در استان قم هستیم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ محمد رضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قمگفت: به دنبال گسترش کاشت گیاهان دارویی در استان قم هستیم، در این استان زودتر از نقاط دیگر کشور، گل محمدی برداشت می‌شود، هم اکنون شاهد کاشت 9 گیاه دارویی متفاوت در استان قم هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه یادآورشد: مرکز تحقیقات کشاورزی استان جایگاه خوبی به لحاظ علمی دارد و هر سال هشت تا 10 طرح تحقیقاتی در این مرکز انجام می‌شود، بذر مورد نیاز استان قم در دو سال گذشته در خود استان تامین شده است و این استان رتبه نخست در تولید بذر در کشور به دست آورد.

وی با اشاره به وضعیت بخش دام در استان قم گفت: 350 هزار راس دام سبک و سنگین در استان است و این استان ظرفیت خوبی در دام دارد، استان قم به علت قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی کشور، جایگاه خوبی در بخش دام ایران دارد و 60 درصد دام استان قم پروار است، کارهای خوبی در بحث اصلاح نژاد دام در استان شده است.

طلایی، افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در استان قم را طبیعی دانست و عنوان کرد: قیمت تابع عرضه و تقاضا است و قیمت تخم مرغ و مرغ با افزایش عرضه به قیمت طبیعی خود بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزا، خسارت زیادی به مرغداری‌های استان قم وارد شد، در برخی از نقاط استان 17 برابر تراکم استاندارد کشور مرغداری احداث شد، باید از این به بعد، بحث طیور را در استان قم مدیریت کرد و به دنبال درست کردن ساختار مرغداری‌های استان باشیم و این واحدها به روز شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اضافه کرد: باید فاصله‌ها بین مرغداری‌ها در استان رعایت شود تا دیگر شاهد گسترش سریع بیماری آنفلوانزا در مرغداری‌های قم به صورت دومینووار نباشیم.

انتهای پیام/ح

افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در استان قم طبیعی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.