یک آلمانی به جرم ارتکاب دو حمله با استفاده از بمب از جمله یک حمله مقابل یک مسجد در آلمان به حدود ۱۰ سال حبس محکوم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک شهروند آلمانی هوادار گروه‌های راست افراطی روز جمعه به جرم ارتکاب دو حمله با استفاده از بمب از جمله یک حمله مقابل یک مسجد به حدود ۱۰ سال حبس محکوم شد. در این حملات به کسی آسیبی نرسید.

نینو کوهلر (Nino Köhler) به جرم اقدام به قتل و استفاده از مواد منفجره در سپتامبر ۲۰۱۶ در دادگاه شهر درسدن به ۹ سال و ۸ ماه زندان محکوم شد.  

این متهم ۳۱ ساله برای مدت زیادی در تجمعات جنبش ضد اسلامی پگیدا شرکت می‌کرد و همواره در تظاهرات علیه خارجی‌ها به صورت فعالانه حضور داشت. او در جریان تظاهراتی در تابستان ۲۰۱۵، شهروندان خارجی را جنایتکار خطاب کرده بود.

هنگام انفجار بمب در مقابل مسجد، امام جماعت مسجد، همسر و دو فرزند او نیز در مسجد حضور داشتند. به گفته مقامات قضایی آن‌ها به طرز معجزه آسایی از این حمله جان سالم به در بردند.

اندکی بعد از این انفجار، فرد بمب گذار اقدام به انفجار بمب دیگری در نزدیکی کنگره شهر کرد. انفجار دوم نیز تلفاتی بر جای نگذاشت.

این مرد آلمانی در دادگاه ضمن اعتراف به جرم خود از عمل خود ابراز پشیمانی کرده و از دادگاه طلب بخشش کرده بود. او هرگونه تصمیم به قتل را رد کرده بود.

دادستانی ضمن رد این استدلال ها اعلام کرد این اقدام برنامه ریزی شده بود و یک ایدئولوژی بیگانه ستیزانه او را به این کار ترغیب کرده بود.

درسدن مرکز ایالت زاکسن است. طرفداران راست افراطی در این ایالت حضور فعالی دارند. آن‌ها مدام از آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به دلیل صدور مجوز ورود بیش از یک میلیون مهاجر و پناهنده به آلمان در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ انتقاد می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
بعد ميگن مسلمانها تروريست هستند!!!!!!
آخرین اخبار