آیت الله دری نجف آبادی درخطبه‌های نمازجمعه اراک گفت: خیانت در بیت المال ظلم به نظام و شهداست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ آیت الله دری نجف آبادی امام جمعه شهر اراک و نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های عبادی، سیاسی نمازجمعه شهر اراک با بیان اینکه حکومت اسلامی ارث کسی نیست گفت:همه و همه از جمله مسئولان و مردم باید در استفاده از بیت المال دقت لازم را داشته باشند چرا که خیانت در بیت المال ظلم به نظام و شهداست.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه باید مدیریت نقدینگی در کشور و همچنین نظام بانکی معقول باشد افزود: وقتی تولید نباشد نقدینگی آسیب می‌بیند و راه نجات مشکلات اقتصادی کشور افزایش تولیدات و حضور فیزیکی در بازار‌های جهانی میباشد.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولین و البته تولید کنندگان باید در تولید ثروت و قدرت اقتصادی در عرصه بین اللملی تلاش کنند اضافه کرد: باید جزء صادر کنندگان برتر و اول در دنیا باشیم و این امر با همت و پشت کار تولید کنندگان و البته حمایت مسئولین در کشور حاصل می‌شود.

باید با مفسدین واقعی در جامعه برخورد شود

امام جمعه اراک مبارزه با فساد را در جامعه امری جدی دانست و عنوان کرد: باید با مفسدان واقعی در جامعه برخورد شود و اجازه داده نشود عده‌ای فرصت طلب با جان و مال مردم و همچنین بیت المال بازی کنند.

وی برخورد قاطع دستگاه قضایی را با مفسدین را جدی دانست و تصریح کرد:امیدواریم که دستگاه‌های قضایی مشکلات و مطالبات مردم را جدی بگیرند چرا که اگر مسئولین این مشکلات را انکار کنند به دنبال فرار از مسئولیت هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: امیدواریم دولت مردان در انتخاب پست‌ها و انتصاب‌ها دقت لازم را داشته باشند و به هیچ عنوان تحت تاثیر هیچ باند و گروهی قرار نگیرند

مدیران ساده زیستی، قناعت و خدمت به مردم را سر لوحه کار خود قرار دهند

آیت الله دری نجف آبادی همچنین با بیان اینکه مدیران باید عدالت پرور باشند اظهارکرد:امروز لازم است همه مدیران و کسانی که به این نظام خدمت می‌کنند فرهنگ ساده زیستی و قناعت و خدمت به مردم را سر لوحه کار خود قرار دهند.

وی گفت: تشریفات برای نظام جمهوری اسلامی همچون سم است و باید دولت مردان مواظب حقوق‌های اضافی و نجومی در کشور باشند.

نباید طرح سوال از دولت موجب بدبینی در بین مردم شود

امام جمعه اراک با اشاره به هفته دولت و طرح سوال از رئیس جمهور افزود: باید آداب و اخلاق طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس رعایت شود چرا که استیضاح حق مجلس میباشد و نباید طرح سوال از دولت موجب بدبینی در بین مردم شود.

وی همچنین با توجه به نزدیک شدن ماه مهر و بازگشایی مدارس در استان بیان کرد:آموزش و پرورش بایددر این ماه آمادگی لازم را داشته باشد و با برنامه ریزی از پیش تعیین شده دقت لازم را بکند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.