دو حلقه چاه برای آبیاری در مواقع بحرانی در سمیرم خشک شدند .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرود نصیری مدیر امور آب و فاضلاب شهری سمیرم گفت: چهار حلقه چاه حدود 9 سال قبل به منظور تامین آب در مواقع بحرانی حفر شد که اکنون دو حلقه چاه در محدوده بخش وردشت سمیرم خشک شدند.

 وی با بیان اینکه دو حلقه چاه موجود نیز با کاهش میزان آبدهی روبرو هستند و فقط آب مصرفی چند روستای کوچک اطراف خود را تامین می کنند افزود:سه چشمه منطقه عزیزخان، چارمور و حسین آباد به عنوان منابع آب آشامیدنی سمیرم به علت نبود ذخیره برف زمستانی در این روزهای گرم تابستان به شدت کم آب شده اند.

نصیری با اشاره به تامین 70 درصد آب آشامیدنی این شهرستان از چشمه ها و 30 درصد از چاهها گفت : ادامه خشکسالیها بر میزان دبی آب تاثیر منفی گذاشته است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری سمیرم گفت : ادامه خشکسالیها باعث افت فشار آب در دو شهرسمیرم و کُمه شد به طوری که اهالی برخی مناطق با قطعی و جیره بندی آب روبرو می شوند.

نصیری افزود : برای رفع این مشکل مردم شهر کُمه یک حلقه چاه آب در اختیار شبکه آب شهری قرار دادند تا مشکل افت فشار این شهر مرتفع شود.

شهرستان 100 هزار نفری سمیرم با چهار محدوده مطالعاتی قبرکیخا، سمیرم، وردشت وکُمه جزو حوضه آبریز کارون بزرگ محسوب می شود.

این شهرستان دارای 150 روستا و آبادی، چهار بخش مرکزی، دناکوه، وردشت و پادنا و چهار شهر ونک، سمیرم، حنا و کُمه در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد .

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار