آقا‌جانی گفت: ۱۴۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشغول به فعالیت هستند.

فارغ‌التحصیلی ۶۶ هزار دانشجو طی ۶۰ سال از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی / فعالیت ۱۴۰۰ عضو هیئت علمیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقا‌جانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز در افتتاحیه آزمون‌های برد  تخصصی و فوق تخصصی سال 98 که در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد اظهار کرد: امسال شصتمین‌ سال راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است‌، تا به امروز 66 هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌ التحصیل‌ شده که از این تعداد 15 هزار نفر در رشته دکترای عمومی، 8 هزار نفر تخصص و 1000 نفر دارای مدرک PHD هستند.

وی ادامه داد: یک، سوم پزشکان متخصص و فوق تخصص وزارت بهداشت‌ مربوط به دانش آموختگان‌ دانشگاه شهید بهشتی است و امروزه 13 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند.همچنین 1400 عضو هیئت علمی این دانشگاه در13 دانشکده و 250 رشته مشغول فعالیت هستند.

مشارکت فراگیر اعضای هیئت علمی سراسر کشور در طراحی سئوالا‌ت

در ادامه مراسم ایدنی‌ قائم مقام دبیرخانه تخصصی وزارت بهداشت گفت: مشارکت فراگیر برای همه استادان‌ در امر طراحی سئوالات‌ یک فرصتی را برای همه اعضای هیئت علمی ایجاد کرده است که این مسئله در سال‌های گذشته برای این افراد میسر‌ نبود.

وی ادامه داد: سئوالات‌ آزمون برد‌ مورد پایش و بازبینی‌ قرار گرفته‌ و همین مسئله‌ دستاورد خوبی در آزمون دستیاری پزشکی به همراه داشته است به طوری که در آزمون ارتقای گواهینامه از همین گنجینه‌ سئو‌الات را در اختیار اعضای دانش نامه تخصصی قرار گرفته است.

ایدنی‌ تأکید کرد: همه سئوالات‌ انتخاب شده به نام اعضای هیئت علمی ذخیره می‌شود و این امتیازی برای آنها محسوب می‌شود.

قائم مقام دبیرخانه تخصصی وزارت بهداشت گفت: 3 هزار و 900 نفر در آزمون دانش‌ نامه تخصصی و 490 نفر از اعضای هیئت علمی عضو هیئت ممتحنه‌ هستند.

شرکت 371 داوطلب در آزمون برد فوق تخصصی

در ادامه مراسم شهرام شایان‌ مدیر واحد آزمون‌های دبیرخانه‌ شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: امکان برگزاری آزمون‌های فوق تخصص به روش کامپیوتری‌ فراهم شده است و من معتقدم که آزمون‌های آزمایشی دانش‌ نامه فوق تخصص ویژه دستیاران باید در طول سال برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه باید با آزمون‌های عملی و استفاده از ارزیابی‌های نوین توجه ویژه‌ای کرد، افزود: فرآیند امتحانات کشوری بر اساس نرم‌‌های بین‌المللی است و آزمون‌های الکترونیکی می‌تواند هزینه‌های طراحی برگزاری آزمون را به شدت کاهش دهد.

مدیر واحد آزمون‌های دبیرخانه‌ شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: در آزمون برد فوق تخصصی 371 داوطلب شرکت کرده‌اند که این مسئله مشارکت 92 درصد‌ی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.