امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: تجلی غدیر باید در کلام و شیوه حکومتی امیرالمؤمنین (ع) پیدا شود به‌طوری‌که دنیا به کشورهای اسلامی نگاه کند و بفهمد که از در همه زمینه‌ها ازجمله عدالت، انسان‌دوستی، مبارزه با ظلم و یا در مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از امیرالمؤمنین (ع) پیروی شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره «الیوم اکملت لکم دینکم» و در خصوص اهمیت پیام غدیر در جامعه مسلمانان اظهار داشت: قرآن کریم اکمال دین را به دست پیامبر اکرم (ص) و با ولایت امیرالمؤمنین (ع) اعلام کرده و اکمال دین و اتمام نعمت به این معناست که رسالت با ولایت و امامت همراه باشد که تجلی آن در غدیر است.

وی ادامه داد: پیام اکرم (ص) در غدیر خم وقتی از مکه برمی‌گشتند جمعیت 100 هزارنفری زائران را مخاطب قرار داند و همان‌طور که در خطبه غدیر می‌خوانیم امیرالمؤمنین (ع) و همچنین اولاد بعد از او تا امام زمان (عج) را به عنوان امام معرفی می‌کنند.

امام‌جمعه موقت اصفهان در ادامه افزود: غدیر را کل مسلمانان قبول دارند به‌طوری‌که در 11 جلد کتاب الغدیر علامه امینی تمام مطالب با استفاده از اسناد اهل سنت نوشته‌ شده است بنابراین نیازی به صحبت پیرامون اصل مسئله غدیر نیست و باید به پیام غدیر و ترویج آن در دنیا پرداخت.

وی با تأکید بر پیام غدیر و ترویج فرهنگ غدیر در بین امت اسلامی تصریح کرد: طبق پیام غدیر امامت و ولایت باید استمرار داشته باشد و غدیر به‌عنوان یک فرهنگ باید مورد توجه جامعه مسلمین قرار گیرد و امیرالمؤمنین (ع) به‌عنوان الگو کامل انسانیت مطرح شود همان‌طور که فرمایشات حضرت در نهج‌البلاغه می‌توانند به‌عنوان ارائه الگو در تمامی ابعاد زندگی موردتوجه قرار گیرد.

رهبر اذعان داشت: طبق روایات غدیر عید الله ‌اکبر است، اما آنچه حائز اهمیت است، این است که شیعیان به غدیر اهمیت بیشتری دهند و بدانند و متوجه باشند که چقدر از غدیر در مسائل مختلف استفاده کرده‌اند مثلاً آیا صرف استفاده از تعطیلی غدیر برای مسافرت بوده است یا فقط در حد بخش شیرینی و اطعام؟ و این که آیا همین موارد کفایت می‌کند؟

وی غدیر را چشمه جوشان فرهنگ و حاکمیت دانست و بیان کرد: غدیر به‌عنوان یک چشمه جوشان و زاینده فرهنگ، عدالت، حاکمیت، دین‌مداری و انسان‌دوستی است و این باید در دنیا و بخصوص در جامعه مسلمانان مطرح شود همان‌طور که امیرالمؤمنین (ع) این‌گونه بوده‌اند.

امام‌جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: تجلی غدیر باید در کلام و شیوه حکومتی امیرالمؤمنین (ع) پیدا شود به‌طوری‌که دنیا به کشورهای اسلامی نگاه کند و بفهمد که از در همه زمینه‌ها ازجمله عدالت، انسان‌دوستی، مبارزه با ظلم و یا در مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از امیرالمؤمنین (ع) پیروی شده است.

وی در پایان متذکر شد: بنابراین غدیر به‌عنوان یک تجلی فرهنگی که منبع آن در سیره امیرالمؤمنین (ع) و اهل‌البیت است باید برای ما مطرح باشد و توجه داشته باشیم و غافل نباشیم از فرصت‌ها و بزرگی که برای ما مسلمانان پیش‌آمده است، بنابراین باید توجه شود که از سیره صاحب غدیر یعنی امیرالمؤمنین (ع) و اهل‌البیت پیامبر (ص) استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

نظر امام جمعه موقت اصفهان درباره غدیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.