امام‌جمعه نطنز گفت: بازسازی واقعه غدیر خم، ماندگاری بیشتری آن در ذهن مردم است و می‌تواند گامی مؤثر در ترویج فرهنگ امامت و ولایت باشد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام روح‌الله امینی امام‌جمعه نطنز امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد بازسازی واقعه غدیر نطنز در نظر دارد امسال در روز عید غدیر خم به‌صورت تئاتر میدانی این واقعه بزرگ را بازسازی و گرامی بدارد.

وی افزود: یکی از خاصیت‌های نمایش‌های بازسازی واقعه غدیر خم، ماندگاری بیشتری آن در ذهن مردم است و می‌تواند گامی مؤثر در ترویج فرهنگ امامت و ولایت باشد و امسال علاوه بر بازسازی واقعه غدیر کاروان شادی غدیر نیز در نطنز به حرکت در می‌آید.

امام‌ جمعه شهرستان نطنز تصریح کرد: مهم‌ترین بحث اشاعه فرهنگ دین تبیین واقعه غدیر است و اگر ولایت‌پذیری در جامعه نهادینه شود کشور از آسیب دشمنان به دور می‌ماند و می‌توانیم با عبور از تمام مشکلات به هدف اصلی که توسعه همه‌جانبه و ولایت‌پذیری و ولایت امام عصر (عج) است، برسیم.

وی عنوان کرد: غدیر یک تکلیف الهی و دستور خداوند به حضرت محمد (ص) بود و باید در این ایام، مسأله ولایت به‌درستی در جامعه و در بین جوانان تبیین شود.

علی مشربی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز نیز در این خصوص به خبرنگاران گفت: از روزها قبل با تشکیل جلسات بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم در سپاه ناحیه نطنز روند بازسازی با دعوت از علی ترابیان، رئیس انجمن هنرهای نمایشی نطنز برای اجرا در روز عید غدیر خم برای دومین سال متوالی شروع شد.

وی افزود: هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی با انتخاب زمینی که در کنار کوهی قرار داشت و توسط شهرداری نطنز مسطح شد، تمرین بازسازی را با متنی که از قبل توسط ستاد بین‌المللی غدیر مورد تائید قرار گرفته بود کار تمرین را آغاز کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز تصریح کرد: امسال نیز هم‌زمان با عید غدیر خم کاروان‌های نمادین حجةالوداع از کنار مصلی نماز جمعه گلزار شهدای گمنام رأس ساعت 16:30 حرکت خود را به‌سوی محل برگزاری آغاز کرده و با مشایعت مردم کاروان به محل برگزاری بازسازی واقعه غدیر خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی از بت‌پرستی مشرکین و آزار و اذیت مسلمانان در مکه آغاز و در ادامه صحنه فتح مکه توسط پیامبر (ص) و تسلیم معاویه با زیبایی خاص هنرمندان به تصویر کشیده شد و در ادامه صحنه آخرین حج پیامبر (ص) و حرکت به‌سوی غدیر و توقف در غدیر و بازگشت کاروان و رسیدن سایر کاروان‌ها و خطبه پیامبر (ص) در غدیر و معرفی امام علی (ع) به‌عنوان ولی، با شور و هیجان وصف‌ناشدنی اجرا خواهد شد.

مشربی گفت: استقرار واحد فوریت‌های پزشکی و انجام تست قند و فشارخون، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، استقرار نیروهای هلال‌احمر و انتظامی و غرفه‌های معرفت توسط روحانیون ازجمله برنامه‌های اجرایی بازسازی واقعه غدیر در نطنز است.

 

انتهای پیام/م 

بازسازی واقعه غدیر در نطنز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.