رباتی قصه‌گو برای پرورش شهروند خوب در مدارس چین +تصاویر

ربات قصه‌گو با قابلیت آموزش نکات آموزنده به کودکان در مدارس چین به کار گرفته شد.

رباتی قصه گو برای پرورش شهروند خوب در مدارس چینبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سال‌های اخیر کشور چین در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی سرمایه گذاری بسیاری کرده است و توانسته جایگاه بالایی را در زمینه هوشمند سازی مدارس کسب کند.

این بار کشور چین با ساخت ربات قصه گو به سوالات کودکان در زمینه تعامل اجتماعی و حل مشکلات پاسخ می‌دهد.

ربات هوشمند با داستان گویی، انگیزه و نیروی تخیل را در کودکان پرورش داده، قوه ابتکار و ابداع را در آن‌ها تحریک کرده، اعتماد به نفس را در آن‌ها رشد داده و برای دریافت پیام‌های اخلاقی و انسانی و حتی کودان را برای یک شهروند خوب بودن آماده می کند. این ربات هوشمند "Keeko " نام دارد که دو پا داشته و دوربین‌های داخلی و بیرونی  در آن به عنوان سنسور حرکتی  تعبیه شده است.

"Keeko" به بیش از 60 مهدکودک در چین معرفی و با استقبال زیادی از سوی معلمان و دانش آموزان روبرو شده است اما متخصصان آموزشی بیان کرده اند که هرگز ربات جانشین مناسبی برای نیروی انسانی نخواهد بود.

هربار که کودکان پاسخ درستی به پرسش‌های" Keeko " بدهند، با نمایش قلب بر روی چشمانش کودکان را هیجان زده می‌کند و علاقه آنها را به تعامل کردن با خود افزایش می دهد. گفتنی‌است؛ این ربات هوشمند  به قیمت 1500 دلار در بازار عرضه شده است.

رباتی قصه گو برای پرورش شهروند خوب در مدارس چین

رباتی قصه گو برای پرورش شهروند خوب در مدارس چین

رباتی قصه گو برای پرورش شهروند خوب در مدارس چین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار