نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران از تصویب کلیات مناطق آزاد بانه و مریوان و مناطق ویژه اقتصادی سقز، دیواندره و بیجار در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید احسن علوی با بیان اینکه طرح تبدیل سه شهرستان استان کردستان به عنوان منطقه ویژه اقتصادی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد،گفت: شهرستان دیواندره، سقز و بیجار هم جزو مناطق ویژه اقتصادی استان قرار گرفت که امروز کلیات آن در مجلس تصویب شد.
وی افزود: لایحه یک فوریتی ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس قرار گرفت و تصویب شد.

علوی با بیان اینکه معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، از مزیت های مناطق ویژه اقتصادی است، ادامه داد: ورود ماشین ‌آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، صدور مجوز ساخت و پایان کار به صورت رایگان و عدم محدودیت زمانی متروکه شدن کالا از دیگر مزیت های ایجاد مناطق ویژه اقتصادی به شمار می روند.
گفتنی است؛ کلیات این لایحه که پیش از این در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفته بود، به رای مجلس گذاشته شد که نمایندگان با ۱۲۷ رای موافق، ۵۱ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر با آن موافقت کردند .
انتهای پیام/م

تصویب کلیات مناطق آزاد بانه و مریوان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.