نماینده مردم مریوان و سروآباد گفت: نمایندگان خواهان تغییرات اساسی در کابینه و تیم اقتصادی دولت هستند.

تغییرات اساسی در تیم اقتصادی دولت به کندی صورت می‌گیردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور مرادی گفت: در پی افزایش افسارگسیخته قیمت ارز در کشور و وضعیت بحرانی اقتصاد، نمایندگان مجلس نامه‌ای با ۱۹۰ امضا به دولت نوشتند که در این نامه نمایندگان مجلس خواستار تغییر حداکثری کابینه دولت و تیم اقتصادی دولت شدند.

وی افزود:، اما متاسفانه این درخواست به کندی انجام شده است و تا امروز دولت تنها رئیس بانک مرکزی را تغییر داده که نتیجه خاصی را به دنبال نداشته است، در حالی که نمایندگان خواهان تغییرات اساسی در کابینه و تیم اقتصادی دولت بودند.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دولت گفت: دولت برای مدیریت شرایط بحرانی اقتصاد اقدام خاصی انجام نداده است و تنها با تغییر رئیس بانک مرکزی شرایط را برای آزمون و خطا‌های جدید فراهم کرد.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود علت گرانی در کشور را عدم توانایی دولت در ثبات قیمت بازار دانست و ادامه داد: عدم توانایی دولت، بانک مرکزی، وزراتخانه‌های مربوطه و دستگاه‌های نظارتی در پرداخت ارز دولتی و عدم توزیع عادلانه ارز و استفاده از ارز‌های دولتی برای واردات کالا‌های غیر‌اساسی و لوکس از دیگر عوامل افزایش این آشفته بازار است.

وی گفت:، چون نظارتی وجود ندارد کالا‌هایی که با قیمت ارز دولتی وارد می‌شود با قیمت آزاد در بازار فروخته می‌شود و همچنین گا‌ها دریافت ارز دولتی برای خرید کالا انجام نمی‌شود بلکه با سوءاستفاده از آن در داخل استفاده می‌شود.

مرادی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در قالب تذکر، طرح سوال و حتی استیضاح که حق نمایندگان است پیگیر این وضعیت نابسامان اقتصادی هستند، گفت: دولت باید در قبال مجلس پاسخگو باشد و در صورت عدم پاسخگویی دولت به مجلس، نمایندگان از حق قانونی خود که همانا تذکر، طرح سوال از وزرا و رئیس جمهور است، اقدام قانونی خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.