به مناسبت هفته دولت، دو پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان گناوه افتتاح شد.

دو پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان گناوه افتتاح شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه صبح چهارشنبه در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها اظهار داشت: پروژه ۱۶۷ مورد بند خاکی از طرح بهبود و اصلاح مراتع و بهره برداری از طرح ۵۰ هکتار جنگل کاری در روستای چهارروستایی از توابع بخش ریگ، مجموعا با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان در هفته دولت انجام شد.

وی افزود: پروژه ۱۶۷ مورد بند خاکی از طرح بهبود و اصلاح مراتع، در مراتع فخراوری - گمارون باپیشرفت فیزیکی ١٠٠ درصد به اتمام رسیده است.

غلامعلی جمالی اظهار داشت: این پروژه از پروژه‌های سال ٩۶ بوده و اعتبار آن ٨٢ میلیون تومان است که اجرای پروژه نیز ٣ ماه به طول انجامید.

وی هدف از اجرای پروژه را کنترل فرسایش آبی، تولید علوفه مرتعی، کنترل چرای دام، تغذیه آب‌های زیر زمینی و تقویت پوشش گیاهی دانست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه یاداور شد: مراتع فخرآوری گمارون با مساحت بیش از ۲۲ هزار هکتار میباشد که تا کنون ۲۳۴ مورد بند خاکی در آن اجرا شده است.

وی همچنین در پروژه ۵۰ هکتار جنگل کاری در روستای چهارروستایی از توابع بخش ریگ شهرستان گناوه گفت: این پروژه نیز با اعتبار ٨٠ میلیون تومان و پیشرفت ۱۰۰ درصدی در هفته دولت به بهره برداری رسید.

جمالی اضافه کرد: هدف از اجرای این پروژه نیز ایجاد تفرجگاه برای عموم، ایجاد فضای سبز، افزایش پوشش گیاهی، تثبیت خاک و افزایش تنوع گونه‌ای است.

انتهای پیام/ف

 منابع طبیعی و آبخیزداری در بوشهر افتتاح شد

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.