به مناسبت هفته دولت پروژه دو باب بند سنگی ملاتی حوزه آبخیز کنگان و بنک با حضور مسئولین شهرستانی و استانی افتتاح شد.

افتتاح پروژه‌های آبخیزداری شهرستان کنگانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  فرماندار شهرستان کنگان صبح سه‌شنبه در آئین افتتاح پروژه‌های آبخیزداری شهرستان کنگان اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای در راستای توسعه زیرساخت‌های شهرستان کنگان صورت گرفته است.

فتح‌الله نوروزی با اشاره به اهمیت بسیار بالای اجرای طرح‌های آبخیزداری، خاطرنشان کرد: از فعالیت‌های حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در این شهرستان حمایت لازم را خواهیم داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگان گفت: این پروژه که در بالادست حوزه آبخیز کنگان و بنک واقع شده است از اعتبارات ملی سال ۹۶ بوده که اعتبار آن ۱۳ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: این دو سازه که با ارتفاع هشت و شش متر است شامل چهار هزار و ۲۳۰ متر مکعب عملیات سنگ و سیمان است و حجم استحصال آب جمعا ۶۰۰ هزار متر مکعب است.

علیرضا منصوری افزود: اهداف شاخص از اجرای این پروژه جلوگیری از هدر رفت سیلاب و افزایش ظرفیت نفوذ پذیری حوزه، جلوگیری از بروز خسارات ناشی از سیل و کنترل بخشی از رسوبات خروجی از حوزه و تثبیت بستر آبراهه ها است.

وی ادامه داد: سه پروژه جدید آبخیزداری نیز با اعتبار بالغ بر ۳۳میلیارد ریال با ارتفاع هشت و ۱۲ و شش متر توسط اداره منابع طبیعی در هفته دولت سال جاری کلنگ زنی و شروع بکار می‌کند.

منصوری افزود: مساحت حوزه آبخیز کنگان و بنک ۱۳ هزار و ۶۲۷ هکتار بوده که بیشترین ارتفاع منطقه هزار و ۳۹۰ متر و کمترین ارتفاع معادل ۱۲ متر از سطح دریا است. از نقطه نظر تقسیمات هیدرولوژیک کل کشور محدوده مطالعاتی جزء حوزه آبخیز خلیج فارس است.

انتهای پیام/م

پروژه‌های آبخیزداری شهرستان کنگان به بهره‌برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.