تیم ملی فوتبال ایران در مقایسه با سایر مدعیان قاره آسیا مانند ژاپن و کره جنوبی دیدارهای تدارکاتی کمتری پیش رو دارد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان با اعلام فدراسیون فوتبال ایران و تائید فیفا، تیم ملی فوتبال ایران 20 شهریور در دیداری تدارکاتی  در ورزشگاه بنیادکار تاشکند به مصاف ازبکستان می رود. البته به احتمال فراوان و طبق برنامه از پیش تعیین شده شاگردان کارلوس کی روش 15 شهریور هم در یک بازی دوستانه دیگر شرکت می کنند که البته تاکنون نام حریف تیم ملی و البته محل برگزاری این بازی نامشخص است. 

ایران در کنار تیم های کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، عربستان به عنوان دیگر نمایندگان قاره کهن و همچنین تیم هایی چون امارات(میزبان جام ملتهای 2019 آسیا) چین و قطر از مدعیان حاضر در این مسابقات محسوب می شوند  و قصد دارند با اجرای برنامه های آماده سازی برای حضور در هفدهمین دوره جام ملتهای آسیا به آمادگی لازم برسند.

در زیر با ذکر این نکته که تیم ملی عربستان تاکنون دیدار دوستانه ای را برای حضور در جام ملتهای آسیا تدارک ندیده است، به بازی های تدارکاتی این مدعیان نگاهی اجمالی می اندازیم.

امارات

شاگردان آلبرتو زاکه رونی پس از تساوی بدون گل مقابل آندورا، 6 سپتامبر(15 شهریور) مقابل تیمی از آمریکای شمالی یعنی ترینیداد و توباگو قرار می گیرند.  امارات همچنین در روزهای 11و 16 اکتبر( 19 و 24 مهر) به ترتیب برابر هندوراس و ونزوئلا حاضر می شوند.

چین

اژدهای سرخ(لقب تیم ملی چین) در ماه های سپتامبر و اکتبر در 2 بازی تدارکاتی شرکت می کند. شاگردان مارچلو لیپی در روزهای 10 سپتامبر(19 شهریور) و 13 اکتبر(21 مهر) به ترتیب 2 بازی تدارکاتی مقابل بحرین و هندوستان برگزار می کنند.

قطر

تیم ملی قطر هم برای آماده سازی خود در رقابت های جام ملتهای آسیا تاکنون 3 بازی تدارکاتی را نهایی کرده است. شاگردان فلیکس سانچز به ترتیب در روزهای 11 سپتامبر(20 شهریور) 16 اکتبر(24 مهر) و 14 نوامبر(23 آبان) برابر فلسطین، ازبکستان و سوئیس قرار می گیرند.


بیشتر بخوانید: فیفا، دیدار تدارکاتی تیم های ملی فوتبال ایران و ازبکستان را تایید کرد


ژاپن

سامورایی ها در بین تیم های آسیایی از لحاظ بازی های تدارکاتی یکی از بهترین وضعیت ها را دارند. این تیم پس از انتخاب هاجیمه موریاسو به عنوان سرمربی، تاکنون سه بازی دوستانه خود مقابل شیلی، کاستاریکا و پاناما را قطعی کرده است و باید به ترتیب در تاریخ های 7 سپتامبر(16 شهریور) 11 سپتامبر(20 شهریور) و 12 اکتبر(20 مهر) با این تیم ها بازی کند. البته زمزمه هایی مبنی بر برگزاری دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ژاپن با اروگوئه در تاریخ 16 اکتبر(24 مهر) هم به گوش می رسد.

کره جنوبی

تکلیف برگزاری 4 بازی تدارکاتی کره جنوبی هم مشخص شده است و شاگردان پائولو بنتو پرتغالی 7 سپتامبر(16 شهریور) 11 سپتامبر(20 شهریور) 12 اکتبر(20 مهر) 17 نوامبر(26 آذر) به ترتیب با کاستاریکا، شیلی، استرالیا و ازبکستان بازی می کنند.

استرالیا

گراهام آرنولد، سرمربی استرالیا تیمش را 17 نوامبر(26 آذر) در دیداری تدارکاتی مقابل کره جنوبی به میدان می فرستد اما به احتمال فراوان کانگوروها پیش از این بازی هم در 2 دیدار دیگر به میدان می روند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار