مدیر کل گمرک خرمشهر گفت:ترخیص کالا از گمرک خرمشهر تنها از طریق سامانه جامع میسر است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛عارف باوی مدیر کل گمرک خرمشهر هدف اصلی گمرک ایران را رضایتمندی ارباب رجوع ، صاحبان کالا و کاهش زمان ترخیص کالا عنوان کرد و گفت:ترخیص کالاهای وارداتی در گمرک خرمشهر تنها از طریق سامانه جامع امور گمرکی امکانپذیر است.

وی افزود:سامانه هوشمند جامع امور کمرگی به گونه ای طراحی شده که علاوه بر ارائه مشخصات کامل کالا و کامیونی که کالا را حمل می کند ، پس از ترخیص کالا نیز امکان ردیابی محل انبار ذخیره کالا نیز از طریق این سامانه میسر است.

مدیر کل گمرک خرمشهر گفت:با عملیاتی شدن این امکان در سامانه تجارت فرامرزی گمرک صاحبان کالا، تجار و شرکت‌های حمل‌ونقل می‌توانند پیش از ورود کالا به این بندرها محموله‌های خود را در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی اظهار کنند.

باوی نظارت دستگاه‌های نظارتی، بهداشتی ، انتظامی و امنیتی در توزیع کالا را یکی از مزیت‌های این سامانه هوشمند برشمرد و افزود:سامانه جامع گمرکی شفافیت لازم برای جلوگیری از احتکار و قاچاق کالا را فراهم کرده است.

وی  تنوع در سیستم حمل‌و نقل کالای ترخیص شده از گمرک را یکی از دغدغه‌های گمرک عنوان کرد و ادامه داد :تضمین امنیت و رعایت ساختارهای قانونی و مقرراتی و هماهنگی با سازمان‌های ناظر و مجری کنترل‌های قانونی خط قرمز گمرک است.

مدیر کل گمرک خرمشهر در خصوص موانع حمل کالا از طریق راه‌آهن در گمرک خرمشهر گفت:خروج کالای وارداتی یا ترانزیت از گمرک خرمشهر مستلزم طراحی زیر ساخت ، روش‌های استاندارد و پیاده‌سازی آن در قالب سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی می‌باشد.

باوی افزود:با توجه به اینکه کلیه تشریفات گمرکی و تجارت خارجی از کشور مبدا تا انبار صاحب کالا در کشور در قالب پنجره واحد تجارت فرامرزی در قالب حمل زمینی ( با کامیون) پیاده‌سازی و اجراشده و محموله ها تا رسیدن به انبار صاحب کالا توسط سازمان‌های ناظر رصد می‌شوند.

وی گفت:برای بهره‌گیری از ظرفیت حمل و نقل ریلی در گمرک خرمشهر لازم است امکاناتی چون باسکول ، درب اختصاصی ورود و خروج قطار ، سامانه کنترل کانتینرهای خروجی و ورودی فراهم شود.

مدیرکل گمرک خرمشهر گفت:راه‌اندازی حمل‌ونقل ریلی در گمرک در محموله‌های حجیم و تناژ بالا باعث کاهش هزینه حمل شده و در کنار حمل‌ونقل جاده‌ی می‌تواند توان اجرایی بنادر و گمرک را برای ترخیص سریع کالا افزایش دهد .

انتهای پیام/ د

ترخیص کالای وارداتی

برچسب ها: کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.