نشست معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند با کسبه بازار کنزالمال به‌منظور پیگیری و حل مشکلات این بازار برگزار شد.

موسوی معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛با اشاره به نشستی که امروز با کسبه و غرفه داران بازار کنزالمال انجام شد، گفت: در این نشست کسبه بازار کنزالمال مشکلات خود را در بحث ترخیص کالا و گمرک آبادان، خرمشهر و منطقه آزاد اروند بیان کردند.

وی افزود: کسبه در این نشست همچنین سؤالاتی در خصوص ثبت سفارش کالا، گمرک، بهداشت و تخصیص ارز داشتند که به سؤالات آن‌ها پاسخ داده شد و موارد مطرح‌شده توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند اعلام کرد: بنا شد تا با توجه به ابلاغی که ۳۱ تیرماه انجام شد و ابلاغی جدیدی که از طرف معاون اول ریاست جمهوری انجام می‌شود، تمامی کالاهایی که تا تاریخ ۳۱ تیرماه سال جاری وارد گمرک شده است بدون ثبت سفارش ترخیص شود و مراحل اداری آن نیز به‌صورت فوقولاده و خارج از ساعت اداری انجام گیرد.

موسوی  افزود: بعد از راه‌اندازی سامانه ثبت سفارش منطقه آزاد اروند، ثبت سفارش برای تجار منطقه در همین منطقه انجام می‌گیرد و نیازی به مراجعه به مرکز استان نیست.

وی گفت: با توجه به درخواستی که کسبه داشتند مقرر شد کارگروهی تخصصی با حضور گمرکات کشور، گمرک سازمان منطقه آزاد اروند، اتاق اصناف و دیگر نهادهای مرتبط تشکیل شود و به‌صورت ماهیانه نشستی با بازاریان داشته باشند و مسائل و مشکلات در این کارگروه‌ها بررسی شود.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند بابیان اینکه در این کارگروه‌ها راه‌حل‌های لازم نیز ارائه و بررسی می‌شود و فرآیندی مشترک طراحی شود تا مشکل بازاریان به حداقل برسد.

موسوی افزود: قرار بر این شد که گمرک جمهوری اسلامی و گمرک سازمان منطقه آزاد اروند به‌صورت جداگانه کالاها را ارزیابی نکنند و به‌منظور جلوگیری از اتلاف وقت و ایجاد مشکل برای تجار، تیم مشترک ارزیابی تشکیل شود و به‌صورت هم‌زمان ارزیابی را انجام دهند.

انتهای پیام/ د

بررسی مشکلات کسبه بازار کنزالمال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.