جشنواره‌ی رسانه‌ای ابوذر، هفته‌ی دفاع مقدس در استان فارس برگزار می‌شود.

صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  گفت: جشنواره رسانه‌ای ابوذر توسط سازمان بسیج رسانه استان فارس و با همکاری سازمان‌ها دولتی و انجمن‌ها و تشکل‌های رسانه‌ای در استان فارس برگزار خواهد شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و توانمندسازی خبرنگاران، تقویت روحیه خودباوری، ارتقاء دانش و سواد رسانه‌ای، تولید محتوا با موضوعات جشنواره، تقویت نوشتار در فضای رسانه، ایجاد هم‌افزایی و ارتباط بیشتر فعالان رسانه است.

سهرابی با بیان اینکه امکان شرکت در این جشنواره برای تمام فعالان رسانه وجود دارد، ادامه داد خبرنگاران و عکاسان و روزنامه‌نگاران می‌توانند آثاری که در فاصله‌ی زمانی ١٦تیر ۹۶ تا ٣١ شهریور منتشر شده است را برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس اظهار کرد: برای این جشنواره هفت موضوع در نظر گرفته شده که شامل، مقاومت و دفاع مقدس، مسایل صنفی خبرنگاران، بصیرت و دشمن شناسی، اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی است.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند در بخش رسانه، اجرایی کردن اصل هشتم قانون اساسی و سازگاری با کم‌آبی در همه محور‌ها آثار خود را ارسال کنند، اما بخش معضل پلاستیک تنها در محور کاریکاتور، سختی‌های کار محیط بانان تنها در محور خبر، مشارکت مردم در حفظ محیط زیست تنها در محور عکس و همچنین سواد رسانه‌ای تنها در محور موشن‌گرافی (تلفیق حرکت و صوت) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سهرابی گفت: آثاری که به دبیرخانه این جشنواره ارسال می‌شود باید در محور‌های عکس، خبر، موشن گرافی، گزارش و کاریکاتور باشد و تنها در فاصله زمانی مورد اشاره یعنی ١٦تیر تا ٣١ شهریور در رسانه‌های برخط و یا مکتوب منتشر شده باشد.

وی گفت: شرکت کنندگان می‌توانند در بخش‌های مختلف آثار خود را ارسال کنند، اما هیچ اثری نباید با نام مستعار منتشر شده باشد، افزون بر این تایید رسانه مورد نظر نیز الزامی است. با تاکید بر اینکه موضوع شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع)، به صورتی ویژه برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تاکید بر اینکه این جشنواره در فارس استانی است، گفت: روز بیست و نهم مهرماه ٩٧ از برگزیدگان این رویداد هنری قدردانی خواهد شد.

سهرابی یادآور شد که آثار برگزیدگان استانی علاوه بر اینکه در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد، به بخش کشوری نیز راه پیدا می‌کند.
انتهای پیام/ر

نخستین جشنواره رسانه ابوذر در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار