رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جم گفت: دو سازه آبخیزداری در شهرستان جم به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از سازه‌های آبخیزداری جمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، زبیر سلیمانی صبح سه‌شنبه در آئین افتتاح این پروژه‌ها اظهار داشت: این دو سازه آبخیزداری در روستای آبگرمک شهرستان از محل اعتبارات طرح ملی با حضور فرماندار و جمعی دیگر از مقامات محلی به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: از سال ۹۵ تا پایان سال ۹۶ تعداد ۸۷ سازه آبخیزداری در شهرستان جم توسط منابع طبیعی و آبخیزداری عملیاتی شده است و بدون شک تاثیر زیادی بر سفره‌های آب زیر زمینی و کنترل سیلاب خواهد داشت.

سلیمانی ادامه داد: مساحت مرتع روستای آبگرمک شهرستان جم ۸۰۰ هکتار است که در سنوات گذشته نیز پنج سازه در این مرتع توسط منابع طبیعی و آبخیزداری احداث شده است.

وی خرید ونصب مخازن آب در مراتع شهرستان جم را نیز از دیگر اقداماتی دانست که توسط منابع طبیعی شهرستان انجام شده است و در هفته دولت نیز بعنوان نمونه در روستای «پشتو» این کار صورت پذیرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جم اظهار داشت: این مخازن که در قالب طرح بهبود و اصلاح مراتع خریداری و نصب می‌شود کمک شایانی در راستای آب رسانی و بهبود وضعیت معیشتی و زندگی مرتعداران شهرستان دارد.

انتهای پیام/م

۲ سازه آبخیزداری در شهرستان جم به بهره‌برداری رسید

برچسب ها: بحران آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.