مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: گسترش سکونت گاه‌های غیررسمی به دلایل مختلف از جمله مهاجرت و تغییرات اقلیمی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا جعفری، مدیر کل دفتر امور آسیب‌ دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: گسترش سکونت گاه‌ های غیررسمی به دلایل مختلف از جمله مهاجرت و تغییرات اقلیمی، باعث شده تا سازمان بهزیستی کشور رویکرد توانمند سازی اجتماع‌ محور، بسیج همه منابع اجتماعی و نیز مشارکت همه افراد را با هدف کنترل و کاهش آسیب‌ های اجتماعی در سکونتگاه‌ های غیررسمی داشته باشد.

وی افزود: ناتوانی در داشتن واکنش مناسب به تغیرات نظام اجتماعی باعث بروز آسیب ها و بحران های اجتماعی و گسیختگی نظام اجتماعی می شود و آمار افراد ساکن در سکونتگاه‌ های غیررسمی و بافت های فرسوده در کشورهای در حال توسعه مانند ایران نگران کننده است به شکلی که حدود 20 میلیون در ایران نفر ساکن این مناطق هستند.

جعفری با اشاره به بحران های اجتماعی بیان داشت: امروز در حوزه های مختلف از جمله طلاق و اعتیاد با بحران اجتماعی روبه رو هستیم و می توان گفت اگر پیشتر برخی آسیب ها کنترل می شدند، امروز به بحران تبدیل نمی شدند.

انتهای پیام/م

خطر سکونت در سکونتگاه های غیر رسمی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.