بنابر گزارش سی‌ان‌ان، وزارت دفاع آمریکا ممکن است حمایت نظامی و عملیاتی خود از ائتلاف سعودی در یمن را متوقف نماید.

پنتاگون ممکن است به دنبال توقف حمایت نظامی و اطلاعاتی از جنایات عربستان در یمن استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، منابع خبری به نقل از مقامات دولتی آمریکا گزارش دادند وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به عربستان هشدار داده است که این کشور ممکن است حمایت نظامی و اطلاعاتی  خود را از عملیات نظامی ریاض در یمن متوقف نماید.

شبکه خبری سی ان ان همچنین گزارش داد حمایت نظامی و اطلاعاتی آمریکا از ریاض در شکل‌دهی عملیات نظامی در یمن می‌تواند کاهش یابد. ربکا رباریچ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در 16 آگوست به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا در حال همکاری با کنگره این کشور در موضوع مداخله نظامی واشنگتن در حملات نظامی در یمن است.

از سال 2015 جنگ داخلی در یمن میان نیروهای حامی منصور هادی، رئیس جمهور وقت این کشور و نیروهای جنبش انصارالله آغاز شد. از مارس همان سال عربستان سعودی بدون دریافت مجوز از سازمان ملل در تلاش برای احیای قدرت هم پیمان نزدیک خود منصور هادی و همینطور تضعیف جنبش انصارالله، یمن را هدف حملات مرگبار هوایی قرار داده است. در این حملات تاکنون غیرنظامیان زیادی کشته شده اند.

اخیرا در نهم آگوست اتوبوس دانش‌آموزان یمنی در استان صعده در شمال یمن بمباران شد که طی آن 51 نفر از جمله 40 کودک یمنی شهید و 79 نفر از جمله 56 کودک زخمی شدند.

پیشتر شبکه خبری سی ان ان گزارش داده بود بمبی که ائتلاف سعودی از آن برای هدف قرار دادن اتوبوس حامل کودکان یمنی استفاده کرد، یک بمب لیزری چند منظوره ام کی 82 بوده که از تولیدات شرکت آمریکایی لاکهید مارتین است و براساس یک توافق از سوی واشنگتن در اختیار ریاض قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آمریکا ، پنتاگون ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
خدا به این نادان عقل بده
آخرین اخبار