پایگاه اینترنتی ان‌پی‌آر در گزارشی به کشتار کودکان یمنی توسط ائتلاف عربستان سعودی و هم‌پیمانانش در هفته‌های اخیر پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی ان‌پی‌آر در گزارشی نوشت: سازمان ملل متحد برای دومین بار در این ماه متجاوزان عربستان سعودی را برای حملات هوایی که کودکان را قربانی می‌کنند، سرزنش کرد. آمار ضد و نقیضی از قربانیان حمله روز پنجشنبه و مسئول آن منتشر شده است. اما یک مقام عالی رتبه سازمان ملل در بیانیه‌ای درباره این حمله نیرو‌های سعودی را سرزنش و اعلام کرد دست‌کم ۲۶ نفر از جمله ۲۲ کودک و ۴ زن در این حمله کشته شده اند.

ان پی آر: باز هم کودکان بهای جنگ یمن را می‌پردازند

«مارک لوکاک» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در این باره گفت: «این دومین بار در دو هفته است که یک حمله هوایی ائتلاف سعودی به مرگ غیرنظامیان منجر می‌شود». «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل  هم در ۹ اوت ائتلاف سعودی را برای هدف گرفتن اتوبوس دانش آموزان یمنی که منجر به کشته شدن دست کم ۵۰ نفر شد، سرزنش کرد. این دو بیانیه که به طور عجیبی بسیار تند بودند نگرانی‌ها درباره حملات سهل‌انگارانه در جنگی که تلفات غیرنظامیان در آن زیاد است را افزایش می‌دهد.

ان پی آر: باز هم کودکان بهای جنگ یمن را می‌پردازند

اعضای کنگره آمریکا و حامیان حقوق بشر به حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی که شامل فروش سلاح و سوخت رسانی هوایی به جنگنده‌ها می‌شود، اعتراض دارند. به گزارش سی‌ان‌ان بمبی که اتوبوس کودکان یمنی را هدف گرفت ساخت آمریکا بوده است.

عربستان در سال ۲۰۱۵ ائتلافی را با امارات متحده عربی و دیگر هم‌پیمانانش تشکیل داد و بدین ترتیب در جنگ یمن مداخله کرد. این ائتلاف در یمن هم از نیروی نظامی زمینی و هم از نیروی هوایی بهره می‌برد. یمن پیشتر هم درگیر جنگ‌های داخلی بوده است، اما این جنگ با مداخله عربستان که ادعا می‌کند با نیرو‌های انصارالله مقابله می‌کند، تشدید شده است. سازمان ملل اوایل ماه جاری اعلام کرد از زمان ورود ائتلاف سعودی به جنگ یمن ۶۵۹۲ غیرنظامی قربانی شده اند. این جنگ به کمبود مواد غذایی و شیوع بیماری منجر شده است.

ان پی آر: باز هم کودکان بهای جنگ یمن را می‌پردازند

گزارش‌های ضد و نقیضی درباره حمله روز پنجشنبه منتشر شده است. آسوشیتدپرس گزارش داد منابع انصارلله می‌گویند حمله به ناحیه «الدریهمی» در نزدیکی شهر بندری حدیده به کشته شدن ۳۰ نفر منجر شده است. آسوشیتد پرس آمار دیگری هم ارائه داد و اعلام کرد برخی از منابع می‌گویند فقط ۹ نفر در این حمله کشته شده اند.

ان‌پی ‌آر: باز هم کودکان بهای جنگ یمن را می‌پردازند

دیده بان حقوق بشر سازمان ملل جمعه در گزارشی نوشت ائتلاف سعودی نتوانسته اتهامات ارتکاب جنایات جنگی در یمن را به درستی بررسی کند. این گزارش ۷۵ گزارشِ تیمی از بازرسان که ائتلاف گفته بود مدارک پرونده‌های قربانیانِ غیرنظامی را گردآوری و بررسی می‌کنند را در نظر گرفته است. دیده بان حقوق بشر گفت بازرسان نتوانسته اند در انجام تحقیقات استاندارد‌های بین المللی، استقلال و شفافیت را رعایت کنند. همچنین افسرانی که مسئول این اقدامات بوده اند مجازات نشده اند.

ان‌پی ‌آر: باز هم کودکان بهای جنگ یمن را می‌پردازند

در این گزارش آمده است کشور‌هایی که از ائتلاف سعودی حمایت می‌کنند باید این ائتلاف را برای افزایش مسئولیت پذیری در این جنگ تحت فشار بگذارند. براساس این گزارش: «خطر همدستی در حملات غیرقانونی ائتلاف سعودی به یمن کشور‌هایی که فروش سلاح به عربستان را ادامه می‌دهند –آمریکا، انگلیس، فرانسه- تهدید می‌کند».

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار