یک سناتور دموکرات آمریکایی از مقابله جمهوری خواهان با اصلاحیه‌ای در قانون بودجه این کشور خبر داد که هدف از آن محدود کردن حمایت آمریکا از جنگ به سرکردگی سعودی‌ها در یمن بود.

مخالفت جمهوری خواهان با قطع حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنابر اعلام سازمان ملل متحد روز پنجشنبه دست کم ۲۲ کودک و ۴ زن یمنی در حالی که تلاش می‌کردند از منطقه درگیری شبه نظامیان به سرکردگی عربستان سعودی در منطقه الدریهمی استان حدیده بگریزند کشته شدند.

این قتل عام دومین مورد در دو هفته اخیر است که به کشته شدن ده‌ها غیر نظامی از جمله کودکان منجر می‌شود.

عربستان سعودی در حملات خود علیه غیرنظامیان یمنی از تسلیحات ساخت آمریکا برای هدف قرار دادن یک اتوبوس حامل کودکان استفاده کرد که در جاده‌ای در جنوب یمن در حرکت بود. بر اثر این حمله که نهم اوت اتفاق افتاد ۵۱ نفر از جمله ۴۰ کودک کشته شدند.

مارک لوکوک (Mark Lowcock) معاون دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشری روز جمعه گفت: «این دومین مورد در دو هفته اخیر است که حملات هوایی ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی منجر می‌شود.»

بمبی که در حمله هوایی نهم اوت مورد استفاده قرار گرفت و ده‌ها نفر بر اثر انفجار آن کشته شدند یک بمب ۵۰۰ پوندی (۲۲۵ کیلوگرمی) هدایت لیزی مارک ۸۲ ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا است که بزرگترین سازنده تسلیحات این کشور است و مقر آن در بتزدا در ایالت مریلند قرار دارد.

گروه‌های حقوق بشری و ضد جنگ از آمریکا به خاطر فروش سلاح به عربستان سعودی، حمایت اطلاعاتی و شناسایی از آن و همچنین فراهم کردن سوخت رسانی هوایی برای هواپیما‌ها و پشتیبانی لجستیک از ائتلاف به سرکردگی ریاض در جنگ علیه یمن انتقاد می‌کنند.

کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکایی روز چهارشنبه از مقابله جمهوری خواهان با اصلاحیه‌ای در قانون بودجه این کشور خبر داد که هدف از آن محدود کردن حمایت آمریکا از جنگ به سرکردگی سعودی‌ها در یمن بود.

مورفی در همین رابطه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت «جمهوری خواهان (با محدود کردن حمایت مالی از عربستان سعودی) مخالفت کردند. برای من غیر قابل تصور است که ما همچنان بر حسب تمایل از کشتار کودکان یمنی حمایت می‌کنیم آن هم در شرایطی که هیچ سودی به حال امنیت آمریکا ندارد. واقعا که غیرقابل باور است.»

گروه حامی صلح «جهان بدون جنگ» نیز اعلام کرد «شرم بر سناتور‌هایی که اجازه دادند مداخله آمریکا در جنگ یمن ادامه پیدا کند. تاریخ با شما مهربان نخواهد بود.»

انتهای پیام/

جمهوری خواهان ادامه حمایت آمریکا از عربستان برای تجاوز به یمن را خواستار شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار