آنچه در این مطلب از نظر می‌گذرانید روایتی از تلاش مردی روهینگیایی برای آموزش دفاع از کرامت و مبارزه با فقر به دخترش است.

آموزش های رزمی مرد روهینگیایی به دخترش+فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سلیم 34 ساله یکی از آوارگان روهینگیاست که عزم خود را برای مبارزه با شرایط دشوار زندگی جزم کرده و تمام تلاششش را برای بهبود اوضاع معیشتی به کار می گیرد. او همچنین آموزش های لازم را به دخترش برای دفاع از کرامت انسانی‌اش می آموزد.

طبق گزارش یورونیوز این مرد که از اقلیت مسلمان روهینگیای میانمار است به همراه دخترش، به دنبال تشدید خشونت‌ها ناگزیر به ترک خانه و کاشانه‌ و راهی بنگلادش شد تا در بزرگترین اردوگاه آوارگان سکنی گزیند. وی روی ورزش تکواندو حساب ویژه ای برای نجات از فقر باز کرده است و به نظرش این ورزش ارزشمند می تواند برای او و دخترش در برخی مواقع احترام را به ارمغان بیاورد.


بیشتر بخوانید:پزشکی که زندگی‌اش را وقف مسلمانان روهینگیا کرد + تصاویر


محمد سلیم ۳۴ ساله، در جوانی قهرمان تکواندو بود ولی در کشورش اجازه استفاده از امکانات ورزشی رسمی را نداشت، از اینرو،   ۱۸ سال جهت تمرین و شرکت در مسابقات مسیر بنگلادش و میانمار را زیر پا می گذاشت تا سرانجام با آغاز خشونت‌ها در راخین دیگر نتوانست به میهنش باز گردد. اکنون دخترش نسیمه می خواهد پا جای پای پدرش بگذارد و مانند او در مسابقات شرکت کند زیرا عاشق این ورزش است. نسیمه قصد دارد با پیروزی در مسابقات مدال های بسیاری برای هموطنانش به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
تدبیر تحسین برانگیز؟؟!!!!!!!!!!!! دفاع از کرامت؟!!!!! مبارزه با فقر؟؟!!!!!!!!!