گیلان با کمبود صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ لیلا بذرکار سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان گفت: یکی از مشکلات مهم بخش کشاورزی گیلان در حوزه تولید مرکبات، کمبود صنایع تبدیلی است که باید برای توسعه و ایجاد آن‌ها در شهرستان‌های مختلف استان با همکاری و مشارکت بخش خصوصی اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه محصولات ۶۰ درصد از باغ‌های مرکبات گیلان درجه دوم و سوم هستند افزود: برای تولید آبمیوه و کنستانتره با کمبود صنایع تبدیلی روبرو هستیم.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه پرتقال و نارنگی از جمله مرکبات تولیدی در گیلان است گفت: در گیلان بیش از ۱۱ هزار هکتار باغ مرکبات وجود دارد و باغداران گیلانی پارسال موفق شدند بیش از ۱۴۰ هزار تن انواع مرکبات از جمله پرتقال و نارنگی را برداشت کنند.

لیلا بذرکار با اشاره به اینکه باغداران گیلانی همه ساله از اواخر آذر تا اواخر دی ماه اقدام به برداشت محصولات خود می‌کنند تصریح کرد: تجهیز باغ‌های مرکبات درجه یک گیلان به سیستم آبیاری تحت فشار و اصلاح و هرس باغ‌های گیلان برای تولید محصولات امری ضروری و در حال انجام است.

 

انتهای پیام/م.ع

یکی از مشکلات مهم بخش کشاورزی گیلان کمبود صنایع تبدیلی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.