دومین جشنواره روستا با ۱۶۹ غرفه در گاوازنگ زنجان با حضورمعاون امور بانوان رئیس جمهور خانم ابتکار و استاندار زنجان آغاز بکارکرد.

شب گذشتهآغاز بکار دومین جشنواره روستا  در زنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، شب گذشته دومین جشنواره روستا با حضورمعاون امور بانوان رئیس جمهور خانم ابتکار و استاندار زنجان آغاز بکارکرد

در این جشنواره  ۱۶۹ غرفه بر پا شده است که از این تعداد 110 غرفه مختص روستائیان است.

آگاهی‌بخشی در خصوص ظرفیت‌های روستایی ، معرفی روستاهای نمونه و معرفی جاذبه‌های محلی نظیر آداب و رسوم، غذا و مشاهیر و شخصیت‌های برجسته روستاها از اهداف برگزاری جشنواره روستا در زنجان است،

این جشنواره‌ها با رویکرد معرفی روستاهای نمونه برای معرفی به سایر روستاها برگزار می‌شود و با برپایی جشنواره روستاها ارتباط دو سویه بین شهرنشینان و روستائیان ایجاد می‌شود.

همچنین معرفی دارایی‌های معنوی به جوامع شهری و بهره‌برداری از مزیت‌ها و محصولات تولید شده در روستاها و ایجاد ارتباط با تولیدکننده و مصرف‌کننده و افزایش اشتغال از دیگر اهداف جشنواره روستایی است.

روستاها بهترین محیط برای اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون‌زا هستندجشنواره روستا در دو بخش نمایشگاهی با عنوان توانمندی روستاهای شهر برگزار می‌شود و در قالب این جشنواره به هر شهرستان یک غرفه برای معرفی شهرستان اختصاص داده خواهد شد.

گفتنی است:این جشنواره تا 9 شهریور در گاوازنگ زنجان ادامه دارد.

انتهای پیام/ن

 

جشنواره روستا در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.