به رغم کارشکنی دولت میانمار در تحقیقات سازمان ملل، تصاویر ماهواره‌ای نیز موید نسل کشی مسلمانان روهینگیا به دست ارتش میانمار است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، به رغم کارشکنی دولت میانمار در تحقیقات سازمان ملل، تصاویر ماهواره‌ای نیز موید نسل کشی مسلمانان روهینگیا به دست ارتش میانمار است.

فرانس ۲۴ گزارش داد، یک سال پیش، میانمار شاهد مهاجرت اجباری بزرگ بود. هفتصد هزار نفر از مسلمانان روهینگیا برای فرار از خشونت نیرو‌های ارتش، این کشور را ترک کردند. سازمان ملل پس از این ماجرا تحقیقاتی را آغاز کرد.

سازمان ملل دوشنبه ستاد مشترک ارتش میانمار را به نسل کشی متهم کرده و آنگ سان سوچی (رئیس حزب حاکم میانمار) نیز هدف این اتهامات قرار گرفته است.

گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد، میانمار را به نسل کشی در استان راخین و کشتار مسلمانان روهینگیا که جامعه‌ای اقلیت در این کشور هستند، متهم کرده است.

ارتش میانمار همچنین به جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در دو استان دیگر میانمار متهم شده است. کمیسیون تحقیق سازمان ملل از شورای امنیت خواست تا مسئولیت خود را بر عهده گرفته و اسامی نظامیان میانماری مندرج در فهرست تهیه شده در این کمیسیون را تحویل یک دادگاه بین المللی بدهد.

میانمار در تحقیقات بازرسان کمیسیون سازمان ملل کارشکنی کرده بود. این کشور به این محققان اجازه دسترسی به مناطق شمالی راخین و برخی مناطق دیگر کشور را که جنایاتی در آن صورت گرفته بود نداد. اما به هر ترتیب مدارک و شواهد متعددی جمع آوری شده است. تصاویر ماهواره‌ای نیز وقوع قتل عام و تجاوز به دست نظامیان در میانمار را تایید می‌کنند.

دولت غیرنظامی و شخص آنگ سان سوچی برنده جایزه نوبل صلح نیز از این اتهامات در امان نمانده اند. وی به انفعال برای جلوگیری از این نسل کشی و نابودی مدارک بسیار مهم متهم شده است.

اظهاراتی که به عنوان ترغیب به نفرت علیه مسلمانان تلقی شد یکی دیگر از اتهامات آنگ سان سوچی است. این اظهارات ضد مسلمانان از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر شده است. فیسبوک به همین دلیل مورد انتقاد قرار گرفت، اما مسئولیت خود در این ماجرا را نیز پذیرفت و حساب‌های متعددی از جمله صفحه فرمانده ارتش وی، از شخصیت‌های مهم را در میانمار مسدود کرد.

انتهای پیام/

تصاویر ماهواره‌ها هم نسل کشی مسلمانان روهینگیا را نشان دادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار