رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:یکی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرزش بیماران پرهزینه با ماندگاری طولانی از شهرستان های خراسان رضوی است.

درآمد بیمه ما  ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است/ مشهد میزبان بیماران پرهزینه با ماندگاری طولانی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در  نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت هفته دولت در مشهد با بیان اینکه بیش از ۳۰ بیمارستان، درمانگاه‌های متعدد و متخصصین فراوانی داریم که انتظار طبابت دارند و ما هم نمی‌توانیم محدودیتی برای آنان قائل شویم، گفت: چاره‌ای نداریم که میزان ماندگاری بیماران در بخش‌های بیمارستانی را کاهش و مصرف داروهارا به حداقل برسانیم، اما طبیعتا باید همه‌ی بیماران اورژانسی را پذیرش کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهدادامه داد: یکی از مشکلات مضاعف این است که بسیاری از شهرستان‌ها بیماران پرهزینه و با ماندگاری طولانی را به مشهد اعزام می‌کنند.

دارابی  با بیان اینکه امسال در بحث آموزش تعداد دانشجویان قطعا افزایش پیدا می‌کند، اما اعتبارات و درآمد ما فرقی نکرده است، گفت: تعدادی از اساتید ما بازنشسته شدند و فراخوان بیش از ۴۰ نفر استاد را داریم.

وی با بیان اینکه سیاست ما در مقابل بیماران، سیاست انقباضی صفر نیست و نمی‌توانیم نسبت به آنان بی تفاوت باشیم، افزود: اگر اعتباراتی که رئیس جمهور به حوزه سلامت تخصیص داده اند را به ما ابلاغ کنند، می‌توانیم فضا‌های فیزیکی بالای ۷۰ درصد ازجمله پروژه خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشت و بیمارستان هاست را تکمیل و بهره برداری کنیم.

دارابی با بیان سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ادامه داد: پوشش دانشجویی، پوشش اعضای هیأت علمی در مسائل آموزشی و پژوهشی، پوشش بهداشتی در سطح شهرستان‌ها، تقویت پزشک خانواده و پزشک روستایی، دپو کردن دارو برای حداقل ۶ ماه، تهیه ملزومات پزشکی واحد‌های مختلف تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی، جذب پزشک متخصص و عمومی در مناطقی که کمبود داریم و اقدامات دیگر درمانی، سیاست‌های کلی دانشگاه است.
 

مداخله گران طب سنتی را که در قالب واحدهای بدون مجوز فعالیت می کنند تأیید نمی کنیم

دارابی با اشاره به اینکه ما دانشکده طب ایرانی داریم ، گفت: این دانشکده ،که بمنظور گذراندن دوره تخصصی طب ایرانی برای دانشجویان است ، هم آکادمیک و هم پذیرفته شده می باشد .

وی افزود : طب سنتی فقط در قالب عطاری ها پذیرفته است ولی مداخله گران طب سنتی را که در قالب واحدهای بدون مجوز فعالیت می کنند تأیید نمی کنیم .

رئیس دانگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طبق قانون تمام کسانی که بخواهند در حوزه سلامت ، چه آموزش و چه درمان ، فعالیت کنند باید از دانشگاه های علوم پزشکی مجوز بگیرند ،ادامه داد : مؤسسه هایی که مجوز فعالیت نگیرند ، متخلف اند که به سلامت مردم خدشه وارد می کنند .

دارابی گفت : این افراد نه صلاحیت علمی و نه صلاحیت تجربی و عملی دارند که در حوزه سلامت دخالت می کنند .

 
انتهای پیام//ف.ش
برچسب ها: علوم پزشکی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.