معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تامین دارو و ملزومات مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در اولویت ویژه معاونت غذا و دارو این دانشگاه قرار دارد.

برنامه ریزی برای تامین ۴ تا ۶ ماه ذخیره دارو با قوت پیگیری می‌شود

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد عباس اخگری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه برگزاری نشست هم اندیشی معاون غذا و دارو با مدیران مراکز درمانی مشهد گفت : مسئولان بیمارستانی باید برنامه ریزی لازم را برای تامین تجهیزات مورد نیاز به انجام رسانند و حداقل برای ۴ تا ۶ ماه ذخیره دار و ملزومات پزشکی داشته باشند.

وی تصریح کرد: تامین دارو و ملزومات مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در اولویت ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته و خرید اقلام مورد نیاز به صورت متمرکز انجام خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای تامین به موقع و انجام خرید‌هایی به صرفه‌تر برای بیمارستان‌ها و مراکز درمامی، اقلام پرمصرف به صورت متمرکز خریداری شده و سایر اقلام نیز پس از تایید خریداری خواهند شد.

اخگری افزود: مدیران بیمارستان‌ها و پزشکان باید در تجویز دارو برای بیماران و تهیه ملزومات پزشکی دقت نظر بیشتری داشته باشند و مسئولان فنی بیمارستان‌ها نیز وظیفه سنگینی را بر عهده دارند که باید به آن توجه داشته باشند.

وی با تاکیدبرایجاد واحد ارزیابی و نظارت بر تجویز منطقی داروگفت: تشکیل کمیته ارزیاب مصرف دارو به منظور ممانعت از مصرف بی رویه و کاهش خطا و هزینه در بیمارستان‌ها باید مورد توجه مسئولان بیمارستانی و درمانگاه‌ها قرار داشته باشند.
 
 
انتهای پیام// ن.ط

 

 

لزوم ایجاد واحد ارزیابی و نظارت بر تجویز منطقی دارو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.