نخستین گروه از حجاج خراسانی وارد فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شدند.

ورود نخستین گروه حجاج خراسانی به مشهدقاسم زاده مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی در حاشیه استقبال از زائران بیت الله الحرام در گفتگو اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت:از امروز 5 شهریور تا 21 شهریور ماه پرواز های حجاج بیت الله الحرام از فرودگاه های مدینه و جده به سمت خراسان رضوی پرواز خواهند کرد ؛ تعداد حجاجی که عازم مشهد خواهند شد از خراسان های رضوی ، شمالی و جنوبی حدود 13 ههزار زائر هستند.
 
وی با اشاره به تعداد پرواز ها افزود:تعداد پرواز هایی که انجام خواهد شد 40 پرواز می باشد که از این تعداد 30 پرواز ایرباس و 10 پرواز 747 است که کلیه پرواز ها توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام خواهد شد.
 
مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت:پروازهای 747 حدود 400 نفر و ایرباس ها هم حدود 280 مسافر را جابجا می کنند و روزی 800 تا 900 نفر زائر وارد فرودگاه مشهد می شوند.
 

صنایع مذهبی باید مورد توجه قرار گیرد

 
سیدجواد حسینی سرپرست حوزه معاونت هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی هم در حاشیه استقبال از زائران بیت الله الحرام در گفتگو با خبرنگار ما گفت:امسال با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است حجاج در سلامت کامل و امنیت کامل زیارت خود را انجام دادند.
 
وی افزود:بیش از 13 هزار زائر خراسانی اعزام شده به عربستان سعودی از امروز تا 21 شهریور ماه به کشور باز خواهند گشت؛از این تعداد 11 هزار زائر از خراسان رضوی و 2 هزار نفر دیگر از خراسان شمالی و جنوبی هستند که پرواز هایشان در فرودگاه مشهد به زمین خواهد نشست.
 
سرپرست حوزه معاونت هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت:اکثر مراسم های مربوط به حج طبق گزارش هایی که داریم امسال به خوبی انجام شده است و گزارشی که موجب خلل در سفر زائران باشد را هم خدا را شکر نداریم.
 
حسینی با تاکید بر سوغات زائر افزود:تقریبا 2500 تا 3000 میلیارد ارزش ریالی زائران است و آماری که ما در اختیار داریم بیش از 70درصد این سوغات در مشهد تاکنون کالاهای خارجی بوده و نزدیک به 20 درصد هم کالای قاچاق بوده است.
 
وی تصریح کرد:تمام تلاش ما در طرح سوغات این است که صنایع مذهبی مورد توجه قرار گیرد که دستور کار ما است و حتما پیگیری خواهیم کرد .
 
سرپرست حوزه معاونت هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت:مبارزه با قاچاق کالاهایی که نباید در این فرآیند قرار بگیرند جدی خواهد بود و امسال فرهنگ سازی شد که حدالمقدور زائران ما در سفر حج با نگاه اقتصاد مقاومتی به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.
 
انتهای پیام//ج.ر
برچسب ها: فوردگاه ، حج تمتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.