رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول از معدوم سازی 568 کیلوگرم موادغذایی غیربهداشتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا پورآئین، رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول با اشاره به انجام بازرسی از مراکز عرضه موادغذایی در این شهرستان بیان داشت: در این بازرسی ها 568 کیلوگرم موادغذایی غیر بهداشتی معدوم شدند.

وی مواد غذایی معدوم شده را دوغ محلی، صنعتی، انواع لبنیات، سس، سوسیس و کالباس، ترشی، تخمه و کلوچه عنوان و تصریح کرد: برخی از این موادغذایی به علت انقضای تاریخ مصرف و برخی به علت وجود آلودگی معدوم شدند.

پورآئین در ادامه اذعان داشت: 11 واحد خدماتی شامل؛ واحد عرضه مواد غذایی، فست فود، نانوایی و آرایشگاه به علت نواقص بهداشتی پلمپ و پس از رفع نواقص فعالیت آن ها از سرگرفته شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول افزود: بازرسان بهداشت محیط این مرکز  در مردادماه امسال این واحدهای خدماتی شامل؛ یک دکه مواد غذایی که قلیان نیز عرضه می کرد، 3 واحد فروش فلافل، یک نانوایی به علت استفاده از جوش شیرین، یک آشپزخانه بیرون بر، 2 واحد فست فود و یک مورد آرایشگاه مردانه را به علت نواقص بهداشتی پلمپ کردند.

این مقام مسئول اظهار کرد: سهمیه آرد 2 واحد نانوایی نیز به دلیل استفاده از جوش شیرین قطع شد.

رضا پورآئین اظهار داشت: مرکز بهداشت دزفول پس از رفع این نواقص و بازرسی های دوباره اقدام به رفع پلمب این واحدها کرد و این واحدها دوباره فعالیت خود را آغاز کردند.

وی بیان کرد: بزودی از کلوچه پزی های دزفول نیز بصورت ویژه بازرسی خواهد شد.

انتهای پیام/گ

پلمپ واحدهای عرضه موادغذایی

برچسب ها: بهداشت ، امنیت غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.