سالاری بر لزوم ساماندهی حریم خط راه‌آهن تهران-مشهد در منطقه ۱۶ به منظور رفع آسیب‌های اجتماعی این حریم تاکید کرد.

راه‌آهن و شهرداری باید برای حل معضلات حریم ریلی راه‌آهن وارد عمل شوندمحمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به عبور ریل راه‌آهن تهران-مشهد از محدوده مرکزی منطقه 16 شهرداری تهران و آسیب‌های اجتماعی که در حریم آن طی سالیان طولانی تداوم دارد،‌ گفت: شهرداری و راه‌آهن باید با همکاری یکدیگر از شرکت‌های ذیصلاح درخواست مطالعه در خصوص امکان انتقال خط راه‌آهن به زیر زمین را کنند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر آنها این کار را تایید کردند، باید خط راه‌آهن به زیر زمین منتقل شود و اگر هم تایید نکردند باید حریم آنجا ساماندهی شود تا ساکنین آن محدوده دیگر شاهد آسیب‌های اجتماعی مانند اجتماع معتادان و یا بزهکاران نباشند.

وی افزود: اگر اراضی کنار دیوارهای راه‌آهن متعلق به راه‌آهن است، شهرداری می‌تواند این زمین‌ها را به صورت تهاتری مورد بهره‌برداری قرار دهد و به ازای آن در جایی دیگر به راه‌آهن زمین بدهد.

 سالاری با اشاره به اقداماتی که در خصوص انتقال خط راه‌آهن تهران-تبریز به زیر زمین در منطقه 17 انجام شد، گفت: باید بین شهرداری و راه‌آهن توافقی مانند این مورد انجام شود تا این فضاهای بی دفاع شهری به محلی مناسب برای سرانه‌های خدماتی شهر تبدیل شوند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در آینده‌ای نزدیک سعی می‌کنیم با مسئولین وزارت راه،‌ راه‌آهن و کمیسیون ترافیک شورای شهر جلسه‌ای را برگزار کنیم تا مطالعات در این زمینه را شروع کنیم، گفت: مسئولین راه‌آهن بهتر است در راستای ایفای مسئولیت پذیری اجتماعیشان برای حل این مشکل مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه شرکت راه‌آهن شرکتی است که خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه می‌دهد، گفت: اگر این شرکت در این حوزه با شهرداری مشارکت نکند و برای مطالبات مردم ارزشی قائل نشود، لطمه خواهد خورد.

سالاری با تاکید بر اینکه مسئولیت پذیری اجتماعی یکی از مقوله‌های پذیرفته شده است، اظهار کرد: شورای شهر می‌تواند این اتفاق را به ثمر برساند و ما خواستار ورود شهرداری تهران و راه‌آهن به این موضوع با انجام مطالعات هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار