احد فتوحی گفت: از ارائه توانمندی‌های خوشه فرش دستباف فارس به همراه خوشه‌های فرش دستباف ۱۶ استان کشور در بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به افتتاح  نمایشگاه خوشه‌های فرش دستباف گفت: در این نمایشگاه که تا ۹ شهریور امسال در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران در فضایی بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع و در ۱۳ سالن نمایشگاهی برگزارمی شود، بیش از ۶۰۰ شرکت تولیدی و صادراتی از سراسر کشور به ارائه هنر- صنعت فرش دستباف کشور می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه خوشه‌های فرش دستباف کشور در شیراز به فعالیت می‌پردازد،افزود: امور مربوط به هماهنگی حضور ۱۷ خوشه فرش دستباف کشور برای حضور در این نمایشگاه، توسط شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به عنوان استان معین کشور انجام شده و این استان‌ها در پاویون اختصاصی خوشه‌ها که در فضایی به مساحت ۵ هزارمتر مربع برپاشده حضوردارند.

فتوحی اضافه کرد: با حمایت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خوشه‌های فرش دستباف در استان‌های فارس، خراسان رضوی، قم، ایلام، گلستان، زنجان، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه، مازندران، یزد و لرستان تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به جایگاه برتر این استان در تولید فرش دستباف و حضور اعضای کنسرسیوم صادراتی و خوشه فرش دستباف استان در این نمایشگاه، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با اختصاص یارانه و مشوق‌ها، از حضور اعضای کنسرسیوم فرش فارس در این نمایشگاه، حمایت و بستر‌های لازم را برای عرضه مناسب دست بافته‌های تولیدی در بزرگترین نمایشگاه فرش کشور فراهم می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل خوشه و کنسرسیوم صادراتی فرش دستباف فارس توسط این شرکت و حمایت‌های انجام شده از ذینفعان فرش در قالب خوشه و کنسرسیوم صادراتی گفت: تقویت بازار‌های صادراتی از مهمترین برنامه‌های این شرکت است و در این زمینه کار‌های مطالعاتی بازار‌های هدف جدید انجام شده است.

فتوحی اضافه کرد: این خوشه به عنوان خوشه توسعه یافته اعلام شده و فعالیت خود را با حضور ذینفعان ادامه می‌دهدو حمایت ازحضور در این نمایشگاه نیز در این راستا صورت گرفته است.

انتهای پیام/ر

فارس استان معین خوشه‌های فرش دستباف کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.