معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از درخشش خوشه و کنسرسیوم فرش دستباف فارس در هفتمین جشنواره فرش برتر کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شهرام کمال زاده معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در بخش فرش‌های گبه عشایری این جشنواره، جایزه فرش برتر، لوح سپاس و تندیس جشنواره به اثر فرش پامچال از استان فارس تعلق گرفت و از مهدی راد مدیر شرکت فرش راد تجلیل شد.


وی افزود: در بخش فرش‌های عشایری کلاسیک جایزه فرش برتر، لوح سپاس و تندیس جشنواره به اثر فرش بیگلری از استان فارس تعلق گرفت و از حمید رضا ذوالانواری مدیر شرکت فرش ذوالانواری تجلیل شد.


کمال زاده بیان کرد: در هفتمین جشنواره فرش برتر، ۲۷۵ فرش به مرحله نخست جشنواره و از این تعداد ۶۱ فرش به مرحله پایانی راه یافتند و داوران و اساتید ، ۱۲ فرش نفیس را انتخاب کردند.


وی ملاک های انتخاب فرش برتر را اصالت، حساسیت و نوآوری ، طرح و نقشه رنگ بندی، کیفیت بافت و مواد اولیه اعلام کرد.


کمال زاده اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفى بهترین دست بافته هاى ایرانى و الگوسازى برای علاقمندان و فرش بافان است.


وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با اختصاص یارانه و مشوق‌ها، از حضور اعضای کنسرسیوم فرش فارس در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حمایت و بسترهای لازم را برای عرضه مناسب دست‌بافته‌های تولیدی در بازارهای صادراتی و داخلی فراهم می‌کند.


معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از تشکیل سه کنسرسیوم صادراتی در خوشه فرش فارس خبر داد و تصریح کرد: این کنسرسیوم‌ها در سه بخش صادرکنندگان پیشرفته، صادرکنندگان درحال‌توسعه و متوسط و کنسرسیوم فرش فیروزآباد به‌عنوان مهم‌ترین قطب تولید فرش فارس، ایجاد شده است.


هفتمین جشنواره فرش برتر کشور پنج شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.
انتهای پیام/ر

درخشش فرش فارس در جشنواره فرش برتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.