سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از تاثیر گذاری بالای زنان و جوانان در عرصه اجتماعی یاد کرد و همه تلاش را برای بالا بردن سطح استفاده از توانایی این دو قشر عنوان کرد.

واگذاری طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی به ۱۵۰ سمن در استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید جواد حسینی سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در مجمع مشورتی بانوان ، جوانان و سمن‌ها در قوچان گفت:خانه هایی برای یک هزار و 172 تشکل غیردولتی فعال در خراسان رضوی ، ایجادشده است که اولین گام در این زمینه تعامل دولت با نهادهای مردمی است .

وی نظام جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ شکل و محتوا مشارکت جویانه خواند و افزود : جمهوریت در نظام اسلامی ایران معنایی جز مشارکت دادن مردم ندارد و تشکلات درونی هر نظام نیز قانون اساسی آن بوده که در قانونی اساسی کشور نیز به سه طریق مشارکت‌ها دیده‌شده است .

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد : سطح کلان مشارکت مردمی را می توان در قانون اساسی در  انتخاب رهبری ، ریاست جمهوری  و  در سطح پایین تر در انتخاب شوراها و دهیاران و شورای اسلامی شهرها مشاهده کرد.

حسینی یکی از ارکان مشارکت واقعی را مشارکت نظام‌مند واقعی مستمر خواند و افزود : در این نوع مشارکت عده‌ای در قالب پارلمان و سمن‌ها و... به‌صورت مستمر ، نظام‌مند ، پایدار و تقاضامحور در امور جامعه مشارکت می‌کنند که هدف اصلی پارلمان مشورتی بانوان، جوانان و خانه تشکل‌های غیردولتی این نوع مشارکت است .

حسینی تأکید کرد: متأسفانه تا به امروز رضایت بالایی در راه رسیدن به اهداف صورت نگرفته است و در فلسفه و کارایی این مجموعه‌ها راه زیادی تا موفقیت کامل در پیش داریم.

وی ادامه داد :فعالیت 28 پارلمان زنان با حضور یک هزار و 300 بانو از 25 قشر در شهرستان‌ها و یک هزار و 400 جوان در قالب 29 پارلمان در خراسان رضوی از نکات قابل توجه این طرح است .
 
انتهای خبر// د.ف
 

برگزاری مجمع مشورتی بانوان ، جوانان و سمن‌ها در قوچان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار