عملیات احداث نخستین سرای جوان شهر کاشان همزمان با دومین روز گرامیداشت هفته دولت طی آیینی آغازشد.

مسعود خاندایی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان در حاشیه آیین احداث نخستین سرای جوان شهر کاشان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت: این طرح با زیربنای 600 متر مربع در سه طبقه در زمینی به مساحت 500 مترمربع ساخته خواهد شد.

وی تامین 6 میلیارد ریالی از اعتبار این طرح از محل اعتبارهای ماده 109 قانون برنامه ششم توسعه را یادآورشد و گفت: امیدواریم باقی مانده هزینه های ساخت این طرح فرهنگی نیز تا پایان سال تامین شود و در نیمه اول سال 98 شاهد بهره برداری اولین سرای جوان کاشان باشیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان با همکاری سمن های فعال در حوزه جوانان شهرستان در اجرای این طرح را تاکید کرد و گفت: سالن های اجتماعات و آمفی تئاتر و کتابخانه نیز از جمله بخش های نخستین سرای جوان در کاشان است.

به گفته خاندایی، این طرح از محل اعتبارات ماده 94 قانون ششم توسعه (27 صدم از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش) ساخته خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ساماندهی امور جوانان درصدد است از ظرفیت نهادهای عمومی و غیردولتی استفاده کند و در این رابطه نیز احداث سرای جوان در مراکز استان ها و شهرستان های ویژه با هدف فعالیت شاد و پرنشاط جوانان و ایجاد فضایی به منظور حضور فعال سمن ها در عرصه های اجتماعی در دستور کار است.

شایان ذکر است: پنج سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان درشهرستان کاشان فعالیت می کند که براساس قانون ماده 109 برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است بیست و هفت صدم درصد (27/0 درصد) از کل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه ورزش مدرسه ها، ورزش همگانی و روستایی و عشایری ، ورزش بانوان و زیرساخت های ورزش به خصوص در حوزه معلولان و جانبازان اختصاص دهد.

انتهای پیام/م

ساخت نخستین سرای جوان در شهر کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.