«جولی بیشاپ»، وزیر امور خارجه استرالیا پس از ناکامی در کسب اکثریت آرای حزب لیبرال اعلام کرد از مقامش استعفا می‌دهد.

وزیر خارجه استرالیا استعفا کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جولی بیشاپ»، وزیر امور خارجه استرالیا پس از آنکه موفق نشد اکثریت آرای حزب لیبرال را برای کسب عنوان نخست وزیری به دست آورد، امروز یکشنبه اعلام کرد از مقامش استعفا می دهد.

بیشاپ در انتخابات روز جمعه 11 رای از مجموع 85 رای به دست آورد و از رقابت با «اسکات موریسون» وزیر خزانه‌داری و «پیتر داتون» وزیر کشور استرالیا باز ماند.

او با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: امروز، من به نخست وزیر اطلاع دادم که از سمت خود به عنوان وزیر امور خارجه استرالیا استعفا می کنم. این یک افتخار است.

وی در نظر دارد تا انتخابات آتی در سمت نماینده پارلمان استرالیا باقی بماند.

پس از اینکه رقبای حزبی مالکوم ترنبول، نخست وزیر سابق استرالیا او را مجبور به کناره‌گیری کردند، اسکات موریسون، خزانه‌دار فعلی استرالیا جایگزین وی و نخست‌وزیر این کشور شد.

اختلافات از روز دوشنبه زمانی بروز کرد که نخست وزیر ترنبول مجبور شد به علت حمایت نکردن حزبش از طرح وی برای قانونی کردن هدف استرالیا در زمینه کاهش گاز‌های گلخانه‌ای صرف نظر کند. پیشتر  ۹ وزیر دیگر نیز استعفای خود را تقدیم کرده اند که نشانه دیگری از تضعیف موقعیت نخست وزیر و  ناکامی او بود.

انتهای پیام/

جولی بیشاپ استعفا کرد

برچسب ها: انتخابات ، اقیانوسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار