جلسه استیضاح وزیر اقتصاد امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و حواشی جالبی داشت.


به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صحن علنی امروز (یکشنبه 4 شهریورماه) در حالی آغاز شد که استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی در دستور کار مجلس قرار داشت.

صحن علنی مجلس ساعت 8:15 صبح آغاز شد و بعد از تلاوت آیاتی از قرآن استیضاح وزیر اقتصاد به عنوان اولین دستور مورد بررسی قرار گرفت، اما هنوز کرباسیان در جلسه حضور نیافته بود، اما امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در صحن حضور یافتند.

گعده‌هایی که صدای اعتراض رئیس را درآورد/نامرئی شدن سفره‌های مردم در بهارستان!

یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی مخالفان و موافقان استیضاح را قرائت کرد و حاجی‌دلیگانی به عنوان اولین موافق استیضاح کرباسیان در پشت تریبون قرار گرفت، وزیر اقتصاد و دارایی هم وارد صحن علنی شد و در ردیف جلوی صندلی‌های سبز مجلس نشست.

گعده‌هایی که صدای اعتراض رئیس را درآورد/نامرئی شدن سفره‌های مردم در بهارستان!

در این میان، برخی از نمایندگان در اطراف وی جمع شدند که این تجمع باعث شد تا ابتدا یوسف‌نژاد و سپس علی لاریجانی رئیس مجلس به وکلای ملت تذکر دهند تا اطراف وزیر را خالی کرده و در صندلی‌های خود قرار بگیرند.

حاجی دلیگانی خطاب به کرباسیان گفت: از وقتی که وزیر شدید سفره‌های مردم از مرز کوچک شدن به مرحله نامرئی‌ شدن رسیده است و قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، ابتکار و ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور، آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و دیگر اعضای دولت بودند که به ترتیب وارد جلسه شدند که بار دیگر گعده‌های نمایندگان در اطراف دولتمردان آغاز شد.

بعد از پایان اظهارات بهادری نماینده مردم ارومیه و موافق استیضاح وزیر، شهروز برزگر نماینده سلماس از میانه صحن فریاد زد: مگر 40 سال وضع اقتصاد کشور اینطور نبوده است؟ و این اعتراض در پاسخ به انتقادات شدید بهادری و حاجی‌دلیگانی بیان شد.

گعده‌هایی که صدای اعتراض رئیس را درآورد/نامرئی شدن سفره‌های مردم در بهارستان!

ساعت 8:45 بود که واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور وارد جلسه شد و در همان ردیف جلو در کنار کرباسیان قرار گرفت و دقایقی بعد اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با مشایعت امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور وارد صحن شد، اما استقبال کرباسیان در صندلی میان وزیر اقتصاد و واعظی قرار گرفت.

تجمع نمایندگان در اطراف دولتمردان به ویژه وزیر ارتباطات و کرباسیان اجازه شنیدن اظهارات موافقان استیضاح را به آنها نمی‌داد، گویا از پیش رأی مجلس مشخص است، زیرا حتی کمتر نماینده‌ای به سخنان موافقان استیضاح و برخی افشاگری‌های آنها گوش فرا می‌داد.

بار دیگر لاریجانی رئیس مجلس طی تذکری و قرائت اسامی برخی نمایندگان مانند شاعری و بی‌مقدار از آنها خواست تا در جایگاه‌های خود قرار بگیرند.

اما تنها این تذکرات چند دقیقه قسمت جلوی مجلس را خالی می‌کرد و بار دیگر بعد از لحظاتی نمایندگان در اطراف دولتمردان تجمع می‌کردند، در این میان خانم‌های مجلس نیز در اطراف ابتکار جمع شده و اطلاعات خود را رد و بدل می‌کردند.

نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور و زنگنه وزیر نفت هم ساعت 9:15 وارد جلسه استیضاح شد.

دقیقه‌ها و ساعت‌های جلسه استضاح کرباسیان در حال گذر بود، اما مجلس به سه قسمت تقسیم شده بود، یک دسته از نمایندگانی که اطراف دولتمردان جمع شده و به گفت‌وگو مشغول بودند عده‌ای دیگر وکلای ملت که در میان کرسی‌های سبز بهارستان گعده‌های کوچک و بزرگ تشکیل داده بودند و ما بقی هم همچنان آرام در جایگاه‌های خود نشسته و با تلفن همراه‌شان مشغول بودند.

حتی در میانه صحبت‌های وزیر هم در پشت جایگاه مجلس مشغول به خود بود کمتر کسی به اظهارات و دفاعیات کرباسیان گوش می‌داد. بعد از اظهارات کرباسیان حسن سلیمانی نماینده مردم کنگاور و مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس در پشت تریبون قرار گرفته و به مخالفت با استیضاح وزیر اقتصاد پرداختند. پزشکیان استیضاح را در هفته دولت امری اشتباه برشمرد و گفت که باید در این وضعیت اقتصادی یک ستاد جنگ اقتصادی تشکیل داده و همه با هم برای بهبود وضعیت کمک کنیم.

در زمان اظهارات پزشکیان در پشت جایگاه جوی آرام به خود گرفت و اکثرا شروع به گوش دادن به سخنان پزشکیان کردند. پزشکیان بعد از پایان آمدن از جایگاه قبل از نشستن در کرسی سبز خود با کریمی‌قدوسی نماینده مشهد و کلات روبرو شد و برای دقایقی کریمی قدوسی به وی نسبت به سخنانی که ایراد کرده بود، اعتراض کرد.

گعده‌هایی که صدای اعتراض رئیس را درآورد/نامرئی شدن سفره‌های مردم در بهارستان!/ وقتی جای عزیزان مجلس عوض می‌شود+ تصاویر

لاهوتی نماینده مردم لنگرود موافق بعدی استیضاح وزیر اقتصاد بود که در پشت جایگاه قرار گرفت وی سخنان خود را بسیار باهیجان و فریاد گونه شروع کرد؛ در همان ابتدای سخنانش خطاب به نماینده‌ای در مقابل وزیر قرار گرفته بود گفت: که آقای عزیزی از مقابل کرباسیان کنار بروید تا بتواند سخنان بنده را گوش بدهد.

در همین میان از انتهای صحن علنی صدای فریاد یکی از نمایندگان بلند شد، این عزیزی شیروان رئیس کمیسیون اجتماعی بود مدام خطاب به لاهوتی فریاد می‌زد که بگویید که عزیزی شیروان نگفته‌اید و همچنان به طور پیوسته به فریاد‌های خود ادامه می‌داد که در این میان لاریجانی خطاب به وی گفت آقای لاهوتی منظورشان شما نبودید.

این سخن لاریجانی هم نتواست عزیزی شیروان را آرام کند وی به سمت جایگاه در مقابل لاهوتی پیش آمد که در این میان لاهوتی فریاد زد بشین آقای عزیزی منظور بنده عزیزی نماینده ابهر بود، اما به یک دفعه عزیزی شیروان به حالت حمله خواست تا به سمت لاهوتی برود که تعدادی از نمایندگان و دو تن از اعضای هیئت رئیسه وکیلی و امیرآبادی فراهانی وی را گرفته و به سمت صندلی‌های مجلس عقب بردند و سعی کردند تا وی را آرام کنند.

گعده‌هایی که صدای اعتراض رئیس را درآورد/نامرئی شدن سفره‌های مردم در بهارستان!/ وقتی جای عزیزان مجلس عوض می‌شود+ تصاویر

بار دیگر لاهوتی خواست تا اشتباه خود را جبران کند در اشتباهی مجدد گفت بنده منظورم عزیزی شیروان بود که این بار نماینده‌ها شروع به خندیدن کردند کاملا نظم جلسه به هم ریخته بود.

اما این تنها اشتباه لاهوتی نبود، وی در میانه اظهارات فریاد گونه خود بارها وزیر اقتصاد را "کرباسچیان" نامید که نماینده‌ها فریاد زدند که اشتباه می‌گویی و در این میان لاریجانی خطاب به لاهوتی گفت: شما یک جوری صحبت کنید که بتوانیم جلسه را مدیریت کنیم و همه شروع به خندیدن کردند، بعد از گذشت دقایقی جو مجلس کمی آرام شد.

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید که پیش از این در جریان بررسی استیضاح کرباسیان به خبرنگاران گفته بود که در اعتراض به اعلام حمایت فراکسیون امید از کرباسیان از این فراکسیون استعفا داده است در پشت تریبون قرار گرفت تا در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد صحبت کند.

وی ضمن تشریح شرایط بد اقتصادی کشور اعلام کرد ما مردم را بیچاره کردیم و مردم دیگر باید چه اقدامی انجام دهند، این ملت چه گناهی کرده است که فکری به حال آنان نمی‌کنیم؟

در میانه اظهارات حضرتی حجت‌الاسلام سالک و سلیمی شروع به اعتراض کردند و فریاد زنان گفتند که چرا حضرتی این گونه سیاه نمایی می‌کند و برخی سخنان وی آب در هاون کوبیدن است.

بعد از پایان اظهارات حضرتی لاریجانی خطاب به نمایندگان گفت: حضرتی از روی دلسوزی مسائل را مطرح کرده اما نباید عبارات را طوری مطرح کند که موجب سوءاستفاده دیگران شود.

ساعت 12 و 20 دقیقه جلسه استیضاح به اتمام رسید و با اقدام لاریجانی قرار شد دولتی‌ها از جلسه خارج شوند تا بتوان رای‌گیری را انجام داد. دولتی‌ها با مشایعت برخی نمایندگان به سمت در خروج هدایت شدند اما سرعت این خروج به حدی کند پیش رفت که صدای رئیس را درآورد.

لاریجانی طی چندین بار تذکر از دولتی‌ها تا از جلسه خارج شوند و در نهایت با خنده به وزیر اطلاعات گفت که شما دولتی‌ها به خارج از جلسه هدایت کنید و خودتان هم خارج شوید.

در میانه همین اقدامات لاهوتی و عزیزی شیروان هم روبوسی کرده و آشتی کردند.

در نهایت جلسه علنی امروز با استیضاح کرباسیان عدم رای اعتماد مجلس به وی به اتمام رسید و وزیر اقتصاد و دارایی نتوانست در وزارت خود باقی بماند.

انتهای پیام/

تصاویر درگیری دو نماینده مجلس در خانه ملت

برای مشاهده تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
وجدانا توی انتخابات بعدی دقت بیشتری کنید ، راستی چرا مجلس مستقیما در موضوع افزایش بیجهت قیمتهای خودرو ورود نمی کند دست چه کسانی پشت پرده است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
خدایا زودتر صاحب اصلی مملکت یعنی امام زمان عجل رو برسون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
چرا فارسی را پاس نمیداریم مگه دورهمی چه مشگلی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
این که گفتی یعنی چه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
ای خدا من شغل ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
بی نظمی در مجلس...واقعا جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
باید به قانون احترام گذاشته شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
همه اینها دلیلی بر انتخابهای اشتباه است
Iran (Islamic Republic of)
میلاد67
۱۷:۰۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
با برکناری این وزیر اون وزیر چیزی درست نمیشه...
به فکر مردم باشید...
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۶:۴۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
کلا هیشکی به هیشکی گوش نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
واقعا باید بحال خودمون تاسف بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
آنها خود قانون را تصویب میکنند،آن را به دولت میدهند اجرا کند،بعد میگویند که مردم درفشارهستند،نماینده ها موافق افزایش همه چیز هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
گعده همون دورهمی هستش .اجتماع افراد دورهم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
خدا عمرت بده داداش . لطفا فارسی حرف بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
ما مردم این وضعیت کشور را متوجه تمام مسئولین کشور میدانیم نه تنها دولت چون در امر سیاستگذاری کلان کشور از ریز تا درشت این مملکت سهیم هستند و باید یک فکر اساسی بشه این برکناری ها فایده ای نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
خدا خودش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
حالا فکر کردید کی میاد جای اون .وزیر قبلی فرقی نداره چه سی وزیر باشه
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۳:۲۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
با درود؛ احتراما این گعده ها چه صدای رئیس را دربیاورد و چه نه به آقای رئیس و دیگران نمایندگان بگویید یا ارزش ریالی پرداختی ماهیانه ما کارکنان دولت و کارگران ساده ( به غیر از مدیران میانی و بالایی محترم ) و کسبه خرد را باید به ماهی 9 میلیون برساند ( ارزش دلار 1000 تومان ) و کسبه خرد را از معافیت مالیاتی 3 ساله ( از شهریور 97 ) یا حقوق و مزایای ما را 9 میلیون تومان ماهیانه بدهند و اسلام....
Netherlands
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
مجلس عصاره ملت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
راست‌میگید...!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
بهتر نیست بیشتر به رفتارهایشون توجه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
لطفا به فکر مشکلات معبشتی مردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
از الان معلومه که ایشان همچنان وزیر میمونه
France
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
واقعا جیای تاسف داره که شاهد این رفتارها در مجلس هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
تا شفافیت در آرا نمایندگان مجلس نباشد وضعیت همین است،چون کسی در مورد رای و نظرش در مورد استیضاح و.... مسئول نیست چون مردم واقعا نمیدانن که کدام نمایند در مورد کدام طرح و قانون رای مثبت داد یا منفی در اصل عملکرد نمایندگان اصلا قابل رصد و سنجش نیست هر کی هرچی دلش میخواد میگه زمان انتخابات همه کاندیدا ها پز میدادن که به برجام رای مثبت دادن ولی الان همه انکار میکنن نتیجش میشه همین وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۰:۲۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
گعده چی هست ؟!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار