از آغاز طرح سالم سازی دریا تاکنون ۴۲ نفر در دریای خزر جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نقی کریمیان رییس نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه از آغاز طرح سالم سازی دریا تاکنون ۴۲ نفر در دریای خزر جان خود را از دست دادند، گفت: از این تعداد ۳۶ نفر در دریا غرق شدند و بقیه بر اثر برخورد دریایی (جت اسکی و قایق موتوری) جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه یکی از مکان‌ های غرق شدگی، موج شکن‌ ها (سنگ چین) هستند، افزود: با توجه به ازدحام جمعیت بسیار زیاد چند روز گذشته در شهرستان‌ های تنکابن، چالوس و عباس آباد، افرادی وارد سنگ چین‌ ها شده و غرق شدند که آمار آن امسال تاکنون ۱۲ نفر گزارش شده است.

رییس نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه در این مدت ۱۲ مازندرانی نیز در دریای خزر غرق شدند، گفت: از شنا کردن در مناطق ممنوعه و شب خودداری کرده، مواظب فرزندان خود باشند و به هشدار‌های ناجیان غریق توجه کنند.

کریمیان با اشاره به مرگ دسته جمعی بیش از ۴ نفر امسال در دریای خزر به مردم توصیه کرد: برای نجات افراد گرفتار دریا در مناطقی که ناجیان غریق و امدادگران حضور ندارند، از وسایلی مانند طناب، تخته و وسایل بادی استفاده کرده و به تنهایی اقدام به نجات غریق نکنند.

انتهای پیام/ م

آخرین آمار مرگ و میر در آب‌ های ساحلی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.