یک مقام مسئول گفت: اکثر سال‌ها، قیمت برنج به گونه‌ای است که کشاورزان ترجیح می‌دهند محصول خود را در بازار غیردولتی عرضه کنند.

استقبالی از خرید توافقی برنج نشده استمومن نیافر مدیرکل داخلی بازرگانی دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید توافقی برنج اظهار کرد: امسال 20 مرکز خرید در دو استان گیلان و مازندران به منظور خرید توافقی برنج از کشاورزان تعریف کردیم که به سبب قیمت مناسب موجود در بازار، تاکنون کشاورزی برای تحویل محصول خود به مراکز خرید مراجعه نکرده است.

به گفته وی در اکثر سال‌ها، قیمت برنج به گونه‌ای است که کشاورزان ترجیح می‌دهند محصول خود را در بازار غیردولتی عرضه کنند.

نیافر از افزایش تعداد مراکز خرید در صورت استقبال کشاورزان خبر داد و افزود: بازرگانی دولتی اعلام کرده است که در این دو استان در هر نقطه ای که نیاز باشد، امکان ایجاد مراکز جدید خرید وجود دارد.


بیشتر بخوانید: فروش برنج خارجی با نرخ های بالاتر از 8 هزار تومان گران‌فروشی است


مدیرکل داخلی بازرگانی دولتی ادامه داد: با رونق بازار برنج در استان‌های شمالی،کشاورزان تمایلی به تحویل محصول خود به مراکز خرید ندارند و تنها با اعلام نرخ خرید توافقی و ایجاد مراکز خرید قصد داشتیم تا اگر کشاورزان نتوانستند برنج تولیدی خود را در بازار به فروش رسانند، برای جلوگیری از ضرر و زیان برنج کاران محصول آنها را خریداری کنیم.

وی در پایان نرخ مصوب هر کیلو برنج شیرودی با 8 درصد شکستگی را 5 هزار و 886، ندا و نعمت  5 هزار و 238 و هاشمی و طارم محلی 9 هزار و 828 تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/

نرخ مصوب هر کیلو برنج شیرودی 5 هزار و 886 تومان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار