سونی ربات حیوان خانگی خود را روانه بازار می‌کند

سونی قصد دارد ربات حیوان نمای خود را با قیمتی حدود 3 هزار دلار، پیش از کریسمس روانه بازار کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ربات آیبو اولین ربات حیوان خانگی سونی بود که درسال 1999 این شرکت تولید آن را آغاز و از سال 2006 به بعد ساخت و انتشار آن را متوقف کرد. اما اکنون سونی آیبو را با تغییراتی اساسی نسبت به سری سال 1999 روانه بازار آمریکا می‌کند.

آیبو جدید سونی از دوربین‌ها و سنسورهای پیشرفته‌ای پشتیبانی می‌کند. همچنین این حیوان خانگی قادر است به آسانی حرکت کند و خود را به منبع شارژی که برای آن تعبیه شده است برساند. به گفته سونی، آیبو قادر به تشخیص 100 چهره گوناگون است و می‌تواند با هرکدام از آن‌ها به گفتگو و تعامل بپردازد. همچنین سونی فکری به حال تغییر چهره این روبات نیز کرده و این حیوان خانگی می تواند با گذشت زمان، چهره‌ی شما را که دائما به دلایل مختلف در حال تغییر است، با استفاده از هوش‌مصنوعی تشخیص دهد.

آیبو همچنین یک سیستم عامل منحصر به فرد دارد که می‌تواند با استفاده از دوربین‌های آن، هم از جلو و هم از عقب عکس‌برداری و فیلم برداری کند. این ربات قادراست 1000 کلمه صحبت کند و در هنگامی که شما به آن فرمان صوتی دهید، موسیقی مورد علاقیتان را پخش کند.

آیبو با تجمیع تمام قابلیت هایش می‌تواند اقدامات واقعی سگ‌ها را تقلید کند و درهنگام تعامل با صاحب آن، تماس با پوست، کلمات تنبیهی و تشویقی، لبخندها و ترفندهای جدید را یاد بگیرد. همچنین اگر کسی دست بر سر آیبو بکشد، این ربات قادر است با تکان دادن چانه‌اش، پاسخ دهد.

سونی با انتشار دوباره آیبو قصد دارد یک روزنه‌ای بین تکنولوژی و نوستالژی برقرار کند. سونی برای بازانتشار این ربات دلایل مختلفی آورده است. سونی معتقد است وقتی نینتندو سوییچ دوباره نسخه "ان ای اس" خود را منتشر و همچنین نوکیا وقتی نسخه جدیدی از مدل 3310 خود را روانه بازار کرد، موفقیت های زیادی را نصیب خود کردند و همچنین بازار دنیا درحال حاضر مشتاق چنین محصولاتی است.

خرید ربات آیبو در ماه سپتامبر امکان پذیر خواهدشد. سونی دراین‌باره می‌گوید که قصد دارد بازه زمانی زیادی را درنظر بگیرد تا ربات حیوان خانگی پیش از تعطیلات کریسمس در دسترس علاقه مندان قرار بگیرد. این دستگاه همراه با برنامه "ای آی" ، ظاهر و رنگی منحصربه فرد عرضه خواهد شد.

سونی ربات حیوان خانگی خود را روانه بازار می‌کند

سونی ربات حیوان خانگی خود را روانه بازار می‌کند

سونی ربات حیوان خانگی خود را روانه بازار می‌کند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار