مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان بوشهر از قطب‌های فرهنگی و هنری کشور است که ایجاب می‌کند با برنامه ریزی موثر بیش از پیش از آن‌ها استفاده شود.

ظرفیت‌های فرهنگی و هنری نیازمند برنامه‌ریزی موثربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی غیاثی ندوشن در سفر به بوشهر افزود: یکی از رویکرد‌های مهم وزارت ارشاد استفاده از نیرو‌های خلاق است که برای تحقق این مهم از بدنه اداری استان‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر به طور ویژه استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ٢٠ درصد اعتبارات و برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعلق به استان‌هاست، بیان کرد: تفاهمنامه‌هایی سه ساله ابتدای امسال میان این وزارتخانه و استانداری‌ها به امضا رسیده که به نوعی مشخص کننده مسیر حرکت فرهنگی هنری استان‌هاست.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در سفر به استان‌های مختلف نحوه اجرای این تفاهمنامه‌ها را بررسی می‌کنیم و بوشهر هفتمین مقصد سفر‌های استانی است.

غیاثی ندوشن افزود: با توجه به اینکه نیمه نخست سال بیشتر به توزیع اعتبار اختصاص داشته، پیش بینی می‌شود، روند اجرای تفاهمنامه از نیمه دوم امسال آغاز شود.

وی اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری به جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بین المللی را از برنامه‌های در این تفاهمنامه عنوان کرد و گفت: تکمیل و تجهیز طرح‌های نیمه تمام، توسعه فعالیت‌های دینی، فرهنگی و هنری، توسعه آموزش و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان، توجه به فرهنگ و هنر اقوام و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن‌ها به منظور وحدت و انسجام ملی از موضوعات دیگر این تفاهمنامه است.

انتهای پیام/م

استان بوشهر از قطب‌های فرهنگی و هنری کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.