معاون بهبود تولیدات گیاهی استان بوشهر گفت: تولید یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون قطعه نشاء در سطح ۲۰ هکتار از گلخانه‌های این استان آغاز شده است.

تولید نشاء در ۲۰ هکتار گلخانه بوشهر آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسروعمرانی روز سه شنبه گفت: تولید این میزان نشاء در استان بوشهر نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش دارد.

وی اظهار داشت: بیشترین نشاء تولیدی در استان بوشهر در شهرستان‌های دشتی، دشتستان و دیر است که بخشی از آن در استان و بخشی به استان‌های همجوار منتقل می‌شود.

عمرانی گفت: نشاء‌های تولیدی در گلخانه‌های بوشهر شامل گوجه فرنگی، خیار، فلفل، گیاهان دارویی، پیاز و جالیز است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: همچنین برای تهیه و توزیع بخشی از نشاء استاندارد و سالم مورد نیاز گلخانه داران، برای نخستین بار تولید نشای گوجه فرنگی در سطح یکهزار و ۵۰۰ مترمربع در روستای آبطویل آغاز شد.

کبری توکلی افزود: در شهرستان بوشهر چهار گلخانه فعال تولید گوجه فرنگی و خیار گلخانه‌ای فعال است که در سال‌های گذشته نشاء‌های مورد نیاز آن‌ها از سایر شهرستان‌های دیگر تامین می‌شد.

توکلی گفت: با پیگیری‌های انجام شده این سطح از عملیات در سال‌های آینده توسعه یافته و در تولید نشاء گوجه  فرنگیو خیار داربستی در سطح شهرستان بوشهر به سطح خودکفایی می‌رسیم.

استان بوشهر از جمله استان‌های مطرح در تولید نشاء گوجه فرنگی است.

انتهای پیام/م

تولید نشاء در استان بوشهر ۱۰ درصد افزایش دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.