جانشین معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت:کودکان کار در همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور وجود دارند و توسط مراجع ذی صلاح شناسایی شده و از طریق دادگاه به بهزیستی معرفی می‌شوند.

برنامه‌های ویژه‌ای را برای کودکان کار در نظر داشته و داریممحمد کتابی جانشین معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت:ما برنامه‌هایی برای محل اقامت شبانه روزی، آموزش، مسائل بهداشتی و... آن‌ها در نظر گرفته ایم و مراکزی را داریم که کودکان کار را در صورتی که خانواده‌ها صلاحیت نگهداری این کودکان را داشته باشند به خانواده‌های مذکور پیوند می‌دهیم.

وی افزود:سعی ما بر این است که این کودکان هر مشکلی که در حوزه معاونت اجتماعی دارند به این مشکلات رسیدگی کنیم و سریعا راهی برای حل آن‌ها بیابیم.

جانشین معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به نحوه ساماندهی این کودکان گفت:ساماندهی کودکان کار از نظر تعداد متغیر است و اطلاعات آماری دقیقی در رابطه با این موضوع وجود ندارد.

کتابی افزود:کودکانی که ساماندهی نمی‌شوند، خانواده هایشان شناسایی نمی‌شود یا خانواده‌ها صلاحیت نگهداری آن‌ها را ندارند؛ با توجه به اینکه زمان می‌گذرد ما آن‌ها را به شبه خانواده بهزیستی خراسان رضوی منتقل می‌کنیم.
 
انتهای پیام//ج.ر
برچسب ها: بهزیستی ، کودکان کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.