در پی لغو مجوز امنیتی برنان صورت گرفت؛

امضای طومار اعتراضی علیه ترامپ از سوی مقامات پیشین وزارت خارجه و دفاع آمریکا

بیش از ۱۷۵ تن از مقامات پیشین وزارت امور خارجه و دفاع آمریکا، بیانیه‌ای اعتراضی خطاب به رئیس‌جمهور این کشور را امضا کردند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جمعی از مقامات پیشین وزارت امور خارجه آمریکا و کارکنان پنتاگون، طومار اعتراضی بر ضد دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور  این کشور، امضاء کردند.

بر اساس این گزارش، بیش از 175 تن از مقامات پیشین وزارت امور خارجه آمریکا و کارکنان پنتاگون، این بیانیه‌ای را امضاء کرده‌اند.

در این بیانیه مقام‌های پیشین آمریکا، ضمن انتقاد از اقدام ترامپ مبنی بر لغو مجوز امنیتی «جان برنان»، مدیر سابق سازمان سیا، مراتب اعتراض خود را نیز ابراز کردند.

پیش از این شماری از مقام‌های امنیت ملی آمریکا در انتقاد از این تصمیم ترامپ این بیانیه را امضا کرده بودند. در میان امضاکنندگان اسامی شماری از مشاوران سیاسی، که در دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه سمت داشته‌اند، نیز دیده می‌شود. تعدادی از این افراد در دولت‌های جورج دبلیو بوش و دولت باراک اوباما در آژانس‌های مختلف اطلاعاتی فدرال، ضدتروریسم، شورای امنیت ملی و ناتو دارای سمت بوده‌اند.

بسیاری از امضاکنندگان این بیانیه با تاکید بر این که از انتقادات پی در پی برنان حمایت نمی‌کنند، تصریح کرده‌اند که پاسخ سیاسی رئیس جمهور آمریکا دارای ماهیتی است که توانایی دفاعی این کشور را تضعیف می‌کند.

شایان ذکر است، برنان که عملکرد ترامپ در جریان نشست با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در هلسینکی را ضعیف ارزیابی کرده بود، سخنان ترامپ را خیانت‌آمیز خوانده است. 

رئیس جمهور آمریکا در حالی مجوز رئیس پیشین سیا را برای دسترسی به اطلاعات محرمانه لغو کرده که برنان از زمان روی کار آمدن ترامپ، همواره انتقادات شدیدی به وی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار