ماموران گمرک طی هفته گذشته موفق به کشف و شناسایی ۳۱ نفر پنهان شده در محموله‌های قیر، شیشه، حبوبات و روغن در بار ترانزیت‌ها شدند.

خروج غیرقانونی از کشور به بهای خطر انداختن جان خود/ تعداد کشفیات قاچاق انسان به ۱۳۹ مورد رسیدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماموران گمرک طی هفته گذشته ۳۱ نفر را از محموله‌های قیر، شیشه، حبوبات و روغن شناسایی و دستگیر کردند که تعداد کشفیات قاچاق انسان به ۱۳۹ مورد در امسال رسید. این محموله‌ها عمدتا بعد از نیمه شب با هوشیاری ماموران گمرک و رصد اطلاعات محموله‌ها به کمک سامانه جامع گمرکی و همچنین بهره‌گیری از دستگاه‌های کنترلی ایکس‌ری شناسایی و کشف شد.

در محموله اول، ۳ نفر تبعه ایرانی دستگیر شدند، این سه نفر به صورت غیرمجاز در تریلی‌های خروجی مخفی شده بودند و قصد عبور مخفیانه داشتند که با دقت و هوشیاری ماموران گمرک بازرگان در نیمه شب شناسایی و دستگیر شدند.

در محموله دوم، یک نفر تبعه افغان از یک دستگاه تریلی خروجی ایرانی حامل روغن صنعتی «هیدرولیک» کشف و دستگیر شد.

در محموله سوم، دو نفر تبعه سوریه از داخل محفظه بار یک دستگاه تریلی خروجی ترانزیت ترک که از مبدا ازبکستان حرکت کرده بود و حامل بار حبوبات به مقصد ترکیه بود، بعد از نیمه شب از داخل محموله شناسایی و دستگیر شدند.

در محموله چهارم، ماموران گمرک بازرگان ۸ نفر تبعه افغان را از یک دستگاه تریلی خروجی ترانزیت ترک که حامل گوگرد به مقصد ترکیه بود شناسایی و دستگیر کردند.

در محموله پنجم، ۷ نفر تبعه یکی از کشورهای همسایه از داخل کانتینر یک دستگاه تریلی خروجی ایرانی حامل قیر بشکه‌ای به مقصد ترکیه شناسایی شدند.

در محموله ششم، ۳ نفر تبعه یکی از کشورهای همسایه و یک نفر تبعه ایران در زمان خروج از داخل محموله به اتهام ورود غیر مجاز به ایران دستگیر شدند.

در محموله هفتم، دو شهروند تهرانی از داخل محفظه بار یک دستگاه تریلی خروجی ترانزیتی که حامل بار شیشه وسیگار به مقصد ترکیه بود شناسایی شدند.

در محموله هشتم، یک نفر تبعه ایرانی اهل شیراز از داخل تریلی‌های خروجی صادرات به اتهام خروج غیر مجاز دستگیر شد.

در محموله نهم، ۲ نفر تبعه ایران و۳ نفر تبعه پاکستان از داخل محفظه بار یک دستگاه تریلی خروجی که حامل بار کاشی به مقصد ترکیه بود دستگیر شدند.

منبع: پانا

انتهای پیام/

برچسب ها: قاچاق ، گمرک ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.