مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از افزایش تجهیزات آتش نشانی خبر داد و گفت: سال آینده ١٩ نردبان بلند به ناوگان اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی داوری مديرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی شهرداری تهران در نشست خبری با بیان اینکه اصلی ترين رويكرد آتش نشانی پيشگيری قبل از وقوع حادثه است، اظهار کرد: از سال ٩٧ با توجه به نظام بازرسی و با مشاركت مردم از ساختمان ها و اصناف ناايمن بازرسی می شود.

وی با اشاره به افزایش تجهیزات آتش نشانی گفت: سال آینده ١٩ نردبان بلند به ناوگان اضافه خواهد شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: سازمان آتش نشانی در جهت توسعه شهر گام‌های مهمی را برداشته است که می‌توان به آموزش شهروندی، شناسایی خطرات، افزایش آگاهی،‌ آموزش‌های تخصصی آتش‌نشانان با استانداردهای روز دنیا در جهت مهارت افزایی اشاره کرد.

 مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بیان کرد: در راستای به روز رسانی تجهیزات آتش نشانی 2 عدد نردبان 56 متری و 64 متری خریداری شده و در حال حاضر در گمرک است و بعد از انجام مراحل  تشریفات تا هفته آینده این نردبان‌ها به ناوگان آتش نشانی اضافه خواهند شد. همچنین در سال97 ، 19 دستگاه نردبان به تجهیزات اضافه می‌شود.

 داوری افزود:7300 ساختمان از نظر سطح بندی جزء ساختمان‌های پرخطر و یا میان خطر شناسایی شدند که از این تعداد 243 ساختمان در شرایط پر خطر هستند که وجود این ساختمان‌ها می‌تواند در زمان حادثه اتفاقات تلخی را همچون ساختمان پلا‌سکو رقم بزند.

 وی بیان کرد: یکی از اولویت‌های ما بازار تهران است که شرایط نامساعدی را دارد و بیشترین علل حریق در بازار تهران کابل‌هایی است که آرایشی ندارند و آویزان هستند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اذعان کرد: در تمام دنیا مهم‌ترین خاموش کننده آب است و اگر آب تاثیرگذار نباشد از پودر در جهت اطفای‌ حریق استفاده می‌شود.

 داوری افزود: برابر بررسی‌های صورت گرفته شمار کشته شد‌گان در تصادفات 50 برابر کشته‌های آتش سوزی است.

به گفته داوری شهر تهران نیاز به تعدادی بالگرد آب پاش برای خاموش کردن آتش و  یا جلوگیری از گسترش آتش دارد.همچنین مکا‌تباتی هم در این راستا صورت گرفته است، هر چند که این بالگردها نقش مهمی در خاموش کردن آتش ندارند و این موضوع در تمامی کشورهای دنیا اثبات شده است.

 وی افزود: یکی دیگر از برنا‌مه‌های ما تجهیزات رادیویی آتش نشا‌نان است، البته نیازی نیست که تمام آتش نشا‌نان سیستم رادیویی بی‌سیم داشته باشند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر آمادگی آتش نشانی در مقابله با آتش‌سوزی‌های مشابه ساختمان پلا‌سکو اظهار کرد: سازمان آتش نشانی در مقابله با هرگونه حوادثی آمادگی کامل را دارد، البته تجهیزات ما کامل نیست، لذا از حادثه پلا‌سکو درس بزرگی را گرفتیم.

 داوری بیان کرد: سازمان آتش نشانی نیروهایی را که در حادثه پلا‌سکو جان خود را از دست دادند شهید حین خدمت اعلام کرد و ما به بنیاد شهید اعلام کردیم که شهدای حادثه پلا‌سکو شهید به حساب آیند، اما هنوز بنیاد شهید در این باره پاسخی نداده است.

وی گفت: یکی از اولویت‌های ما بازرسی از ساختمان‌های شهرداری و دولتی است تا مشخص شود این ساختمان‌ها ایمنی لازم را دارند یا خیر که این اقدامات در سال 97 انجام خواهد شد.

داوری در پایان با اشاره به وجود 130 ایستگاه آتش نشانی در تهران اذعان کرد: در زمان بحران همچون زلزله تمام نیروهای آتش نشانی به کمک شهروندان خواهند رفت، البته 37 هزار آتش نشان داوطلب دوره دیده‌اند که در زمان نیاز در صورت تمایل به کار گرفته می‌شوند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار