رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی گفت:: ۱۶۸ طرح پژوهشی در ۱۰ بخش تحقیقاتی طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ عباسعلی روانلو رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت گفت: از تعداد ۱۶۸ طرح تحقیقاتی تعداد ۵۲ فقره از این طرح‌ها خاتمه یافته است و گزارش‌های نهایی آن ارائه و یا در حال اتمام و نهایی شدن است.

وی بیان کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی استان با تعداد ۶۸ نفر محقق و با ۴۶ نفر اعضای هیات علمی، گامی اساسی در ارائه اطلاعات و طرح‌های نوین برای اعتلای کشاورزی استان و کشور برداشته است که می‌توان به چاپ و نشر ۲۸ مقاله علمی در نشریات و مجلات داخلی و خارجی در سال ۹۶ اشاره کرد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: تعداد ۷۹ مقاله در کنفرانس‌های ملی و بین المللی در سال ۹۶ توسط محققین این مرکز ارائه و تعداد ۱۶ فقره نشریه فنی و ترویجی کشاورزی نیز چاپ و نگارش شده است.

روانلو افزود:مشارکت در اجرای برنامه‌های طرح تحولی ترویج برای احیای دریاچه ارومیه، و برگزاری ۵ مورد کارگاه آموزشی در راستای دانش افزایی همکاران ازجمله اقدامات صورت گرفته در سال ۹۶ بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری ۱۶ مورد روز مزرعه در مزارع و ایستگاه‌های تحقیقاتی در راستای توانمند سازی و دانش افزایی کشاورزان و باغداران و ۱۲ مورد هفته انتقال یافته‌های تحقیقاتی در مرکز از دیگر اقدامات مهم این مرکز بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: در طی این مدت ۵ فقره تفاهم نامه و قرارداد علمی و تحقیقاتی با ارگان‌های دولتی و خصوصی عقد شده است.

وی تاکید کرد: در هفته دولت امسال ۴ مورد رونمایی از ارقام نخود، کلون انگور، روش برتر پیوند گردوو دوپایه هیبرید بیماری سرطان انگور صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/ی

 

نشست خبری رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.