شهریاری گفت: توسعه مراکز مراقبت و مشاوره در منزل ضرورت دارد و این امر برای نظام سلامت مقرون به صرفه است.

ضرورت توسعه مراکز مراقبت و مشاوره در منزل/ از توانمندی پرستاران در پست‌های مدیریتی استفاده شودبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  در نشست سراسری شورای هماهنگی پرستاری؛ پرستاران را زحمتکش‌ترین قشر نظام سلامت دانست و با اشاره به مشکلات این حوزه، اظهارکرد: در حوزه پرستاری خلاء قانونی وجود ندارد و اگر مشکلاتی در این حوزه وجود دارد در بخش اجراست.

وی افزود: در قوانین مشترک قانون مدیریت خدمات کشوری علی رغم مخالفت‌هایی که وجود داشت برای پرستارانی که در بخش‌های سخت و ویژه فعالیت دارند امتیازات خوب و خاصی در نظر گرفته شد.

شهریاری قانون تعرفه گذاری پرستاری را در دنیا بی نظر خواند و ابراز امیدواری کرد که این قانون هر چه زود‌تر اجرایی شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مراکز مراقبت و مشاوره در منزل را مورد اشاره قرار داد و افزود: توسعه این حوزه هم برای بیمار و هم برای نظام سلامت مقرون به صرفه است؛ لذا این حوزه نیازمند توجه بیشتری است که خوشبختانه در معاونت پرستاری به آن پرداخته می‌شود.

در بیمارستان‌های خصوصی حق و حقوق پرستاران ضایع می‌شود

وی افزود: متاسفانه در بیمارستان‌های خصوصی حق و حقوق پرستاران ضایع می‌شود و پرستاران بخاطر اینکه بیکار نمانند گا‌ها مجبورند که در مراکز خصوصی با حداقل حق و حقوق فعالیت کنند و این موضوع نیازمند نظارت است.

شهریاری  با اشاره به بازنگری نظام مدیریتی نظام سلامت تاکید کرد که حتما نباید روسای دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها پزشک باشند و می‌توان از توانمندی سایر گرو‌های نظام سلامت از جمله پرستاران در پست‌های مدیریتی بهره گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار