مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری ۴۳ مورد آثار باستانی استان در فهرست آثار ملی ثبت گردیده است.

جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری  آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ گفت: در پنج ماهه سال جاری ۴۳ مورد آثار باستانی در فهرست آثار ملی ثبت گردید که بیشترین میزان ثبت شده آثار ملی در استان مربوط به همین سال است.
وی افزود: در سال جاری سرزمین موج‌های آبی ارومیه با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان با مشارکت این اداره کل به افتتاح رسید و احداث ۳ باب هتل ومهمانپذیر وهتل در تخت سلیمان تکاب، چایپاره وقطور، از جمله پروژ ه های در دست احداث این اداره کل بوده که در سال جاری با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان وقابلیت ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ نفر به افتتاح می‌رسند.
جباری همچنین راه اندازی موزه مهاباد، شروع مطالعات برای احداث ۱۰ مورد موزه در سطح استان ازقبیل کودک، صلح سردشت، موزه مدرسه، موزه نسخ خطی، موزه میاندوآب وبوکان از جمله سایر اقدامات اصلی این اداره کل در یک سال گذشته اعلام کرد.
وی با بیان اینکه در سال ۹۷ و ۹۶ در مجموع ۱۰۰ باب ابنیه تاریخی در استان احیا شده است گفت: درحوزه صنایع دستی نیز ۵۱۰ پروانه تولیدی صادر شده و ۲۰۰ کارت شناسایی برای هنرمندان اختصاص یافته است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان به اقدامات این اداره کل در راستای توسعه گردشگری روستایی اشاره کرد وگفت: در مجموع ۱۲ میلیارد تومان برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی وتوسعه زیر ساخت‌های گردشگری هزینه شده که شامل توسعه راه‌های روستایی وایجاد سرویس بهداشتی در این مناطق می‌باشد.
جباری در ادامه افزود: در سال جاری ۲۴ هزار نفر ساعت آموزش به ۱ هزار و ۲۰۰ نفر از فعالان گردشگری آموزش داده شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان بیان کرد: ۲۵ واحد سرمایه گذاری به ارزش ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دست احداث است که تاکنون ۵ مورد ان به افتتاح رسیده و ۲۰ مورد از آن نیز تا پایان سال به افتتاح می‌رسد.
انتهای پیام/ح

۴۳ اثر باستانی آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.