کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان از نظر کیفیت، کمیت و تعداد رشته های تخصصی جزء کانون های برتر، شاخص و مطرح کشور است.

جایگاه برتر کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛غلامعباس پورسیدی رییس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان گفت: کانون کارشناسان دراستان کرمان در سال ۱۳۷۴ به صورت نمایندگی شروع به کار کرده و در سال ۱۳۸۰ به استقلال رسیده ودر حال حاضر در ۱۱ گروه کارشناسی و بیش از ۴۶رشته تخصصی با ۸۰۲ نفر کارشناس رسمی ،کار کارشناسی و خدمات کارشناسی ارائه می دهد.

وی افزود : با توجه به اینکه کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان در تمامی شهرستان ها کارشناس دارد ، رضایت مردم در صدر وظایف کارشناسان است و آماده همه نوع همکاری و ارائه خدمات کارشناسی به مردم در تمام نقاط استان است.

پورسیدی با اشاره به اینکه کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان تشکیلات حقوقی مستقل، غیر دولتی، غیرانتفاعی و غیر سیاسی است، گفت: کاراصلی ما در این کانون خدمات کار به دادگستری و مراجع قضایی و خدمات کارشناسی به همه سازمان‌های دولتی ، بانک ها و شهرداری ها است.

رییس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: انتخاب کارشناس در هر رشته با توجه به اعلام نیاز توسط مراجع قضایی صورت می گیرد و متقاضیان با ارائه مدارک در آزمون سراسری ثبت نام و پس از اخذ حد نصاب نمره در آزمون و داشتن ۵ سال سابقه کار مفید مرتبط با رشته کارشناسی انتخاب می‌شوند.

وی در ادامه افزود: افراد در آزمون یک و نیم برابر ظرفیت انتخاب می‌شوند و بعد از مصاحبه علمی و شفاهی و گزینش توسط کمیسیون ماده ۱۳ ، افرادی که پذیرفته شدند به مدت یک سال تحت نظارت کارشناس رسمی دوره کارآموزی را طی کرده و بعد از آن سوگند نامه ای با حضور مقامات قضایی انجام می شود و پروانه کارشناسی به فرد مورد نظر اعطا می گردد.

رییس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: انتخاب کارشناسان رسمی دادگستری با توجه به حوزه فعالیت وصلاحیت های فنی کارشناسی مشخص شده و هر کارشناس فقط در حوزه کارشناسی، برابر صلاحیت های تخصصی که به وی اعطا می گردد کارشناسی می کند.

وی به نقش کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان در طولانی شدن زمان دادرسی اشاره کرد و گفت :چنانچه انتخاب کارشناس به صورت اصولی و طبق ضوابط صورت پذیرد و کار کارشناسی به صورت دقیق و واضح صادر شود و امکان دسترسی کارشناسان با اصحاب دعوا فراهم گردد و بازرسی و بازدید از ملک و یا مورد کارشناسی واضح و روشن باشد در کوتاه ترین زمان ممکن کار انجام شده و اطاله دادرسی صورت نمی پذیرد.

رییس هیئت مدیره کانون کارشناسان استان کرمان در خصوص تخلفات احتمالی کارشناسان اظهار داشت : دادگاه انتظامی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان به تخلفات احتمالی کارشناسان رسیدگی می کند و همچنین کانون کارشناسان رسمی دادگستری دارای دادسرای انتظامی با ۱۴ دادیار در رشته های تخصصی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات کارشناسان است که به تخلفات رسیدگی می کنند.

رییس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان به اقدامات کانون کارشناسان در خصوص حمایت از زندانیان اشاره کرد و اظهار داشت : اختصاص مبلغ ۷۴۰ میلیون ریال به انجمن حمایت از زندانیان کرمان توسط کارشناسان و کانون کارشناسان در سال ۹۴ و همکاری با ستاد دیه واختصاص ۱۶۰ میلیون ریال به جشن گلریزان بم در سال ۹۷ از اقدامات انجام شده کانون در خصوص حمایت از زندانیان است.


انتهای پیام/س

 

اقدامات کانون کارشناسان در خصوص حمایت از زندانیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار