ستاری در مراسم افتتاحیه ایستگاه نوآوری شریف درباره افتتاح این مجموعه گفت: شهر فناوری یکی از بحث‌های جدی است که در دانشگاه ها بوجود آمده است.

سهم ۴۰۰ میلیون دلاری صادرات شرکت‌های دانش بنیان / کمک معاونت به شرکت‌های دانش بنیان برای اخذ مجوزبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه ایستگاه نوآوری شریف با اشاره به شرکت های اطراف دانشگاه گفت: محیط نو آوری دانشگاه شریف، سبب ایجاد بستری جدی برای تمام استارت آپ و شرکت ها می شود، در حال حاضر 450 شرکت در اطراف محوطه دانشگاه شریف قرار دارند.

ستاری درباره قرار گرفتن شهر تهران میان شهرهای فناور بیان کرد: شهر تهران در رده بندی های اخیر به عنوان یکی از 50 شهر هوشمند دنیا انتخاب شده است و این نشان از پتانسیل های خوب شهر در حوزه فناوری است.

وی با اشاره به فضای حدود 40 هزار متر مربعی مجموعه ایستگاه نوآوری شریف،گفت: ساختمان هایی که برای استقرار استارت آپ ها ساخته می شوند می توانند نقطه فناوری در شهر شوند.

ستاری با بیان افزایش کارخانه های نو آوری سطح شهر تهران در آینده، اظهار کرد: برنامه جدی برای توسعه کارخانه داریم که با کمک بخش خصوصی این فعالیت ها را پیش خواهیم برد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره حوزه زیر ساختی به منظور کمک به شرکت ها گفت: معاونت به شرکت های دانش بنیان کمک می کند تا مجوزها را به راحتی اخذ کنند و کمک می کنیم تا شتاب دهنده های توسعه پیدا کرده بتوانند موثرتر عمل کنند.

وی با اشاره به صادرات محصولات دانش بنیان گفت: صادرات محصولات دانش بنیان بسیار پیچیده تر از محصولات سنتی است و آن ها عمدتا استانداردهای خاص خود را دارند.

ستاری درباره کریدور صادرات دانش بنیان بیان کرد: دو سال پیش کریدور صادرات محصولات دانش بنیان آغاز شد و امسال بودجه خوبی به آن تخصیص داده شده است.

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به حجم صادرات محصولات دانش بنیان گفت: سال گذشته صادرات 400 میلیون دلار بوده است و امید داریم تا 2 سال اینده به بیش از یک میلیارد دلار برسد. البته این صادرات جدا از بحث ICT است چراکه آمار دقیقی از آن نیست و به دلیل عدم گمرکی این شرکت ها حجم صادرات آن ها به درستی هم مشخص نیست.

ستاری ادامه داد: بیوتکنولوژی پیشرو در صادرات است و شرکت های فعال این حوزه در حال حاضر به بیش از 10 کشور جهان محصول دارو و تجهیزات پزشکی ارسال می کنند. در کریدور صادرات هماهنگی هایی انجام گرفته است که بر اساس آن در بیش از 60 کشور زیر ساخت های صادرات محصولات دانش بنیان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه هیچ یک از شرکت دانش بنیان دولتی نیست تصریح کرد : هیچ شرکت دولتی نمی تواند دانش بنیان شود و ساختار فکری ما این است که دانش بنیان به دست بخش خصوصی باشد. زیرا تجاری سازی علم توسط شرکت دانش بنیان خصوصی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

کمک به شرکت‌های دانش بنیان برای اخذ مجوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار